شناسهٔ خبر: 67750751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر اسرائیلی: نمی‌توان حزب الله را قانع کرد تا نیرو‌های خود را از مرز خارج کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از طرح ادعا‌ها و یاوه‌گویی‌هایی علیه جنبش حزب الله لبنان، اعتراف کرد که قادر نیستند کاری کنند تا حزب الله نیرو‌های خود را از مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خارج کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه مدعی شد که «جنگ فراگیر، به شدت نزدیک شده است و تنها راه جلوگیری از آن، اعمال فشار بر ایران است».

به گزارش فارس، کاتش بدون هیچ اشاره‌ای به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نقش آن در درگیری‌های منطقه، به روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گفت: «آتش‌بس در غزه و توافق گروگانها، از جنگ با حزب الله در شمال، جلوگیری نخواهد کرد».

بر خلاف ادعای کاتس، یک نیروی ذخیره در تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی، هفته گذشته در گفتگو با تلویزیون این رژیم اذعان کرد که در سایه تداوم جنگ با مقاومت در غزه و حزب‌الله در جبهه شمالی، «نظامیان ارتش خسته و فرسوده شده‌اند».

وی افزود که «ما از طریق گروه‌های بسته در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، جستجو برای جذب جنگجویان و نیرو‌های داوطلب را آغاز کردیم».

این نظامی اسرائیلی تصریح کرد که ارتش آمادگی رویارویی با لبنان و حزب‌الله را ندارد و نظامیان ما آنجا نمی‌توانند در بسیاری از مناطق قدم بگذارند. تداوم این جنگ آسیب روحی و روانی زیادی به همراه دارد و اگر ارتش به سیاست فعلی خود ادامه دهد، نیروی بیشتری نمی‌تواند جذب کند.

کاتس با اعتراف به اینکه «بعید است که بتوان حزب الله را قانع کرد نیرو‌های خود را [مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی]خارج کند»، مدعی شد: «خروج نیرو‌های حزب الله صورت خواهد گرفت؛ یا از طریق پاسخ نظامی اسرائیل یا با دستور ایران».

صهیونیست‌ها در مواضع مختلف، بار‌ها مدعی شده‌اند که حزب الله با دستور تهران شهرک‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد، ولی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله، این ادعا‌ها را رد کرده و می‌گوید تنها عامل این حملات، کمک به مردم غزه است.

حزب الله لبنان بار‌ها تأکید کرده است که تنها راه جلوگیری از جنگ با رژیم صهیونیستی، آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا با این رژیم است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و سایر اعضای کابینه وی، بار‌ها از حصول چنین توافقی جلوگیری کرده‌اند.

وزیر خارجه اسرائیل در عین حال گفت: «ما به دنبال جنگ نیستیم؛ زیرا ما در لبنان به دنبال چیزی نیستیم، ولی اگر جنگی آغاز شود، مانند جنگ غزه نخواهد بود. ما هنوز از ۸۰ درصد از قدرت هوایی خود استفاده نکرده‌ایم».

برچسب‌ها:

نظر شما