شناسهٔ خبر: 67750603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

متخصص و جراح زنان و زایمان خبر داد:

 تولد ۳ قلوهای آباده ای با درمان ناباروری 

متخصص و جراح زنان و زایمان گفت: خانمی که با سابقه ناباروری به کلینیک ناباروری آباده مراجعه کرده بود که اقدامات درمانی انجام گرفت و نتیجه آن بارداری ۳ قلو بود.

صاحب‌خبر -

زینب رضایی مجد در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، از تولد ۳ قلوهای آباده‌ای با درمان ناباروری خبر داد و گفت: خانمی که با سابقه ناباروری به کلینیک ناباروری آباده مراجعه کرده بود که اقدامات درمانی برای این بیمار انجام گرفت و نتیجه این اقدامات و درمان‌ها، بارداری ۳ قلو بود که در هفته ۳۲ بارداری مادر تحت عمل سزارین قرار گرفت.
 
 وی با اظهار اینکه به دلیل کامل نبودن سن بارداری مادر نوزادان وی زیر نظر بخش مراقب‌های ویژه نوزادان هستند، افزود: شرایط و حال نوزادان مطلوب است و به زودی از بیمارستان مرخص خواهند شد. 


 
به گزارش «شیرازه»، فرزندآوری یکی از مسائل مهم دنیا است و در کشور ما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ازآنجایی‌که در ایران، علوم و دانش پزشکی هر سال پیشرفت‌های زیادی دارد، برای بروز و ظهور این پیشرفت‌ها هر سال همایش‌ها و کنگره‌هایی برگزار می‌شود تا تبادل اطلاعات صورت گیرد و با تکنیک‌ها و دانش جدید معضل و مشکلات ناباروری در کشور ریشه‌کن شود.

 ناباروری از جمله مسائلی است که زندگی خانوادگی افراد بسیار زیادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، این عارضه به‌عنوان بیماری شناخته شده و علل و راه‌های درمان مختلفی برای آن تعریف شده است.

 از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که زوجین در زندگی می‌گیرند، اقدام به بچه‌دارشدن و تجربه حس پدر و مادر شدن است، اما برخی زوج‌ها در مسیر بچه‌دارشدن ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند، ناباروری می‌تواند در این خانواده‌ها احساس ترس و نگرانی ایجاد کرده و گاهی بنیان خانواده را دچار مشکل کند که متأسفانه در طی سال‌های اخیر آمار ناباروری افزایش‌یافته و حتی در سنین پایین ۲۵ الی ۳۵ساله نیز شاهد آن هستیم.

امکانات باروری در کشور پیشرفته‌تر و هم وسیع‌تر شده است و به لحاظ تکنولوژی در زمینه باروری بسیار پیشرفت‌های حائز اهمیتی به‌دست‌آمده است همچنین به لحاظ پوشش جغرافیایی نیز در استان‌های مختلف مراکز درمانی ناباروری وجود دارد.

لازم به ذکر است این متخصص زنان که سال‌ها در آباده فعالیت دارد پیش‌ازاین، از درمان ناباروری زوجین در کلینیک ناباروری خبر داده بود و خوشبختانه تاکنون قدم‌های موفقی در زمینه ناباروری در شهرستان آباده برداشته است.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما