شناسهٔ خبر: 67750255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان می‌تواند قطب مجری "دیجیتما" در کشور باشد

مدیرکل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات ایران از استان سمنان به‌عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت کشور در تبدیل‌شدن به قطب اجرای طرح "دیجیتما" نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، یاسر باقری در دیدار با مدیر و معاونان مخابرات استان سمنان اظهار داشت: فعالیت شورای اقتصاد دیجیتال شرکت مخابرات ایران آغازشده و با آغاز آن نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال با عنوان "دیجیتما" شکل‌گرفته است.

وی رشد اقتصاد دیجیتال را نویدبخش روزهای روشن برای مخابرات کشور دانست و تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال در کشورمان به‌اندازه کافی رشد نیافته است.

مدیرکل توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برای رسیدن به این رشد، اجرای طرح "دیجیتما" برای مخابرات مفید است خاطرنشان کرد: مخابرات سکوی توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است.

باقری خاطرنشان شد: با توجه به پیشرفت‌های مهم طرح "نجما" و توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری، اکنون می‌توان با پیاده‌سازی طرح دیجیتما، حرکت روبه‌جلو و آینده‌پژوهی توسعه فیبر نوری را متصور بود.

مدیر مخابرات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: مخابرات استان سمنان در پیاده‌سازی طرح "نجما" در بین استان‌های کشور همواره پیشتاز بوده است.

مجید دارائی با بیان اینکه بسترهای لازم برای اجرای طرح "دیجیتما" در استان سمنان وجود دارد ابراز امیدواری کرد تا قدم‌های مثبتی در تحقق طرح دیجیتما در این استان برداشته شود.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته دیجیتما، برگزاری جلسات هم‌اندیشی داخلی و همچنین جلسات تخصصی با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و مدیران موفق کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های حوزه دیجیتال در استان، ازجمله اقدامات مخابرات استان در تحقق طرح دیجیتما است.

مدیر مخابرات استان سمنان اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی پتانسیل‌های استان، حوزه‌های صنعت، انرژی‌های نو، سلامت و گردشگری به‌عنوان چهار فرصت مخابرات استان در تحقق طرح دیجیتما شناسایی شد که با نقش‌آفرینی مخابرات با هدف دیجیتال‌سازی به‌سرعت و با جدیت دنبال می‌شود.

دارائی اقدامات گسترده در راستای تحقق طرح تحول بنیادین شبکه استان‌ها با عنوان "طرح طوبی" را از دیگر اقدامات مخابرات استان سمنان برشمرد.

انتهای پیام/363/

نظر شما