شناسهٔ خبر: 67750249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هوای خنک اردبیل و افزایش مسافران تابستانی - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- در روزهای گرم تابستان که دمای هوا در برخی از استان‌ها به ۵۰ درجه رسیده، خنک‌های تابستان به افزایش مسافران و گردشگران ورودی به اردبیل منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که در بسیاری از استان‌ها دمای هوا به بالای ۵۰ درجه رسیده، در دامنه‌های سبلان دمای هوا ۲۶ درجه بوده و اردبیل خنک‌ترین نقطه کشور معرفی شده است.

در روزهای اخیر و با افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق نیز ضرورت صرفه‌جویی در استان‌های خنک بیش از گذشته احساس می‌شود تا به پایداری شبکه برق کمک شده و مدیریت مناسبی را در مصرف برق شاهد باشیم.

در هفته‌های اخیر میزان مصرف برق در این استان به بیش از ۴۵۶ مگاوات و در سطح کشور به ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات رسید که یک حدنصاب جدید مصرف در حوزه برق ثبت شد.

در حالی که افزایش ۷.۵ درصدی تقاضای مصرف برق را در کشور شاهد هستیم و وسایل برقی پرمصرف به ویژه کولرها در این روزها مدام به افزایش مصرف منجر شده، خنک‌های هوا در اردبیل شرایط متفاوتی را رقم زده تا مسافران و گردشگران از گرمای بی‌سابقه تابستان امسال به نقطه خنک کشور، اردبیل سفر کنند.

هر چند در ساعات پیک مصرف برق ۱۲ تا ۱۸ ظهر و ۲۰ تا ۲۳ شب شرایط ناپایداری را در تأمین برق شاهد هستیم اما انتظار می‌رود هموطنان با رعایت مدیریت مصرف برق و استفاده از روشنایی طبیعی بتوانند تابستان گرم امسال را سپری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل هوای خنکی که در استان اردبیل همراه با بارش‌های رگباری وجود دارد در ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت که عمدتاً به دلیل وزش باد خنک خزری و شرایط کوهستانی سبلان است که دمای هوا به ۲۶ درجه در اردبیل و سایر شهرها رسیده است.

بر همین اساس و به رغم ورود موج جدید گرما در روزهای آینده، در استان اردبیل دمای هوا به بالاتر از ۴۰ درجه نخواهد رسید و همچنان هوای خنک‌تری نسبت به سایر مناطق در استان حاکم خواهد بود که هواشناسی از هموطنان خواسته تا در ۲ هفته آینده نسبت به انجام سفرهای غیرضرور به سایر استان‌ها پرهیز کرده تا در این گرمای بی‌سابقه تابستانی دچار اذیت نشوند.

نظر شما