شناسهٔ خبر: 67749798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

وصول مالیات باید به سمت مراکز تولید ثروت کلان سوق داده شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: وصول مالیات با تمرکز روی مراکز مهم تولید ثروت و شرکت‌های بزرگ باشد و اخذ مالیات از کسانی که توانایی اقتصادی بالایی ندارند خودداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در نشست با مسئولان اداره کل مالیات استان بوشهر با اشاره به نقش مالیات در عرصه مدیریتی کلان جامعه اظهار داشت: در عرصه وصول مالیات، مردم بخشی از درآمد خود را برای پیشرفت جامعه و حل مشکلات اختصاص می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر افزود: وصول مالیات خدمت مردم به مردم است و در وصول آن باید ضمن رضایت‌مندی مردم آثار هزینه کردن مالیات وصولی از مردم در جامعه محسوس و مشهود باشد.

وی گفت: وقتی آثار مالیات وصولی از مردم در جامعه دیده شود رضایت مردم ارتقا می‌یابد و انگیزه بالاتری در پرداخت مالیات فراهم می‌شود.

امام جمعه بوشهر بر اثربخشی وصول مالیات در تحول جامعه تاکید کرد و افزود: اخذ مالیات باید در تحول جامعه اثربخش و آثار عینی داشته باشد و در وصول مالیات باید توجه ویژه به مراکز مهم تولید ثروت شود.

صفایی بوشهری با مهم برشمردن جایگاه صنایع و مراکز مهم صنعتی و تولیدی استان بوشهر در تولید ثروت در کشور، اضافه کرد: در وصول مالیات باید تمرکز روی مراکز مهم تولید ثروت و شرکت‌های بزرگ شود و در این راستا در اخذ مالیات از کسانی که توانایی اقتصادی بالایی ندارند خودداری شود و وصول مالیات باید به سمت مراکز تولید ثروت کلان گرایش داده شود.

امام جمعه بوشهر تکریم و احترام پرداخت کنندگان مالیات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از اعتبارات مهم استان بوشهر از محل ارزش افزوده و عوارض آلایندگی است که در این راستا باید به میزان اعتبارات تخصیصی هر شهر و روستا تحولات که در زیرساخت‌ها ایجاد شده بررسی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر همچنین اضافه کرد: در انعقاد قراردادهای شرکت و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر، باید در داخل استان این مهم محقق و قراردادها منعقد تا آثار مالیاتی آن مشمول استان بوشهر شود.

نظر شما