شناسهٔ خبر: 67749591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرایش ۵۰ درصدی دانش‌آموزان لرستان به‌ رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای

استاندار لرستان از گرایش ۵۰ درصدی دانش‌آموزان این استان به‌ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، ابوطالب شفقت، ظهر امروز_شنبه سی‌ام تیر_ در بازدید از اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از تأثیرگذارترین مقاطع در توسعه کشور است.

وی اضافه کرد: آگاهی معلمان برای انتخاب‌رشته تحصیلی دانش‌آموزان جامع‌تر و کامل‌تر است و والدین باید به نظر معلّمان در این زمینه اعتماد کنند.

استاندار لرستان با تأکید بر نگاه خاص به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای به‌عنوان رشته‌های کاربردی و اشتغال‌زا در جامعه یادآور شد: انتظار می‌رود که حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان به‌دلیل بیکاری به‌سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای گرایش پیدا کنند.

شفقت با اذعان به نقش مهم آموزش‌وپرورش در آینده کشور ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با دانشگاه فرهنگیان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی خطاب به فرهنگیان استان متذّکر شد: القای مقوله اندیشیدن هرچه بیشتر به دانش‌آموزان یکی از رویکردها عمده معلمان باشد و فرآیند تقویت فکر کردن در دانش‌آموزان یک رویکرد مهم برای توسعه کشور است.

استاندار لرستان با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در جهت‌دهی به نظام جمهوری اسلامی، اعلام کرد: تمام ما باید وظیفه خود را بدانیم و به‌خوبی به آن عمل کنیم.

نظر شما