شناسهٔ خبر: 67749558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق‌بین با بیان اینکه پروژه‌های فرامنطقه‌ای نیز در کنار پروژه‌های منطقه‌ای در حال انجام است به طولانی شدن ساخت این مجموعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: طولانی شدن پروژه‌ها تبعات زیادی را در مسیر اجرا، قرارداد پیمانکاران و مسائل فنی طرح دارد؛ بگونه‌ای که حتی باید نقشه‌ها نیز به‌روزرسانی شود.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کنار تعریف پروژه‌های جدید و بحث نگهداشت پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این دوره مدیریت شهری شاهد انجام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در سال گذشته با رشد صد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم و امسال اهداف بلندتری را پیش بینی کردیم، بگونه‌ای که تا تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد در حوزه آسفالت ریزی داشتیم و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۷۲۵ تن آسفالت پخش شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در بحث اصلاح و تکمیل تقاطعات ناقص شهر و احداث تقاطعات جدید، اقدامات مفصلی انجام شده بگونه ای که در سال جاری تا پایان سال شهروندان روند صعودی را شاهد خواهند بود، اظهار کرد: تا امروز بیش‌ از ۱۶۰ کیلومتر از مسیر شهروندان کاهش پیدا کرده است و پل شهید افتخاری از جمله پروژه هایی است که امسال در منطقه یک افتتاح می شود. البته ما در افتتاح‌ها به هیچ وجه منتظر تشریفات خاص نخواهیم ماند و به محض آماده سازی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: به غیر از پروژه‌های مناطق، در بیش از ۸۵ نقطه در سطح شهر عملیات اجرایی داریم و کلان پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال معطل بود را پیگیری کردیم که ورود به آنها جرأت می خواست و اینکه این پروژه‌ها بخواهند مجددا شروع شوند در مخیله برخی از همکاران ما نیز نمی‌گنجید و پروژه شهید شوشتری یک ابر پروژه‌ای است که تصور نمی شد عملیاتی شود، اما امروز در حال انجام است و تا پایان این دوره از مدیریت شهری فاز اول آن افتتاح می‌شود و پروژه‌های دیگری نیز در حال انجام است.

حق‌بین با اشاره به مسئله بهسازی پله‌های مکانیزه پل‌های عابر پیاده در تهران گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده که تا پایان سال ساختار این پل‌ها تغییر کنند و اولین نوسازی یونیت ها و تغییر پوشش پل در منطقه ۲ انجام شده و برای دیگر مناطق نیز انجام خواهد شد.

نظر شما