شناسهٔ خبر: 67749419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تداوم مخالفت جبهه مردمی فلسطین با استقرار نیروهای خارجی در غزه

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، امروز (شنبه) مخالفت مجدد خود را با استقرار نیروهای عربی یا بین المللی در غزه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، جبهه مردمی با انتشار بیانیه ای بار دیگر، مخالفت قاطع خود را با انتشار هر گونه حضور نیروی عربی یا بین المللی در نوار غزه اعلام و تأکید کرد با نیروهای مذکور همانند نیروهای اشغالگر برخورد خواهد شد.

این گروه فلسطینی همچنین اعلام کرد: مسئولیت اعمال قانون و برقراری نظم در نوار غزه، پس از پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، یک مسئولیت میهنی و کاملا فلسطینی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: به هیچ طرفی اجازه نخواهیم داد در امور داخلی ما دخالت کند.

واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از آن صورت می گیرد که امارات متحده عربی دیشب (جمعه شب) اعلام کرد در صورت درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین، آماده است در طرح ایالات متحده برای استقرار نیروی بین المللی نظامی در نوار غزه پس از پایان جنگ مشارکت کند.

«لانا نسیبه» نماینده دائم امارات در سازمان ملل متحد در گفت وگو با روزنامه انگلیسی فاینانشال تایمز در این باره گفت: امارات طرح‌ها را با ایالات متحده به عنوان گامی برای پرکردن خلأ در غزه و حل نیازهای انسانی و بازسازی این منطقه محاصره شده را بررسی کرد.

این در حالی است که دو هفته پیش در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال استقرار نیروی خارجی در نوار غزه، گروه‌های فعالیت ملی و اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای با چنین طرحی مخالفت کردند.

در بیانیه گروه‌های فعالیت ملی و اسلامی فلسطین آمده بود: ما بر مخالفت شدید خود با هرگونه بیانیه یا برنامه‌ای که از استقرار نیروهای بین‌المللی در نوار غزه پشتیبانی می‌کند، تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از برادران عرب می‌خواهیم که سخت تلاش کنند تا نسل کشی علیه ملت فلسطین را متوقف کنند. همچنین از هرگونه پیشنهادی که می تواند از حقوق، عزت و حاکمیت آنها در سرزمین مادریشان بکاهد، امتناع و با آن مقابله کنند.

این گروه‌ها همچنین اعلام کردند: حضور هر نیروی بین المللی در نوار غزه نوعی اشغال و تحمیل قیمومیت است که کاملاً رد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد.

ارتش رژیم صهیونیستی بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده و مدعی است حماس نباید در آینده نوار غزه نقشی داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما