شناسهٔ خبر: 67749377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

مردم ارومیه دارای فرهنگ غنی و متمدنانه هستند

سمیرا محمدی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: من به مردم ارومیه برای داشتن چنین فرهنگی غنی و متمدنانه تبریک می‌گویم که با صلح و مسالمت اقوام و ادیان آن در کنار هم زندگی می‌کنند. این موارد همان تمدن و فرهنگ چندهزار ساله مردم ارومیه است که بسیار بی‌نظیر است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، سیدعزت‌الله ضرغامی، ۳۰ تیر ۱۴۰۳ در شورای اداری آذربایجان غربی با تشکر از برگزاری چنین جلسه‌ای که در آن از اقدامات نمایندگان سابق مجلس تقدیر شد، اظهار کرد: در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری، ایشان یک جمله‌ای را فرمودند با این مضمون که خداوند حق‌شناس‌ترین و داناترین به عملکرد بندگان است. این یعنی هر اقدامی و کاری که در دوران مسئولیت فردی انجام می‌شود خداوند شاهد آنها است و همین برای همه ما کفایت می‌کند. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در ارومیه وجود کلیسا و مسجد در کنار هم آنقدر زیباست که برای من جذاب بود. به‌طوری که در حاشیه بازدید از کلیسا، خانمی که مجنونیانس نام داشت و خواهر شهید هم بود، برای من تعریف کرد که "ما مسجد مهدی‌القدم ارومیه که نزدیک کلیسا قرار دارد را مسجد خود می‌دانیم و هر محرم همراه با مسلمانان در این مسجد عزاداری کرده و هر ساله پدرم در روز عاشورا در این مسجد نذری می‌دهد" و این جملات چقدر برای اتحاد اقوام و ادیان خوب است و نمونه عینی از اتحاد اقوام و مذاهب در ایران است.

او ادامه داد: من به مردم ارومیه به داشتن چنین فرهنگی غنی و متمدنانه تبریک می‌گویم که با صلح و مسالمت اقوام و ادیان آن در کنار هم زندگی می‌کنند این موارد همان تمدن و فرهنگ چندهزار ساله مردم ارومیه است که بسیار بی‌نظیر است.

ضرغامی گفت: من در جلسات مختلف اقدامات انجام شده در آذربایجان غربی را به‌عنوان الگو و نمونه موفقی از همکاری‌های استاندار، دستگاه‌های اجرایی به سایر استان‌ها معرفی خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما