شناسهٔ خبر: 67748855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

۱۰ مورد از بدترین غذا‌های جهان؛ از کوفته خونی تا کوسه تخمیرشده

۱۰ مورد از بدترین غذا‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

Taste Atlas، راهنمای آنلاین غذا‌های سنتی در سفر، به تازگی فهرست سالانه بدترین غذا‌های سراسر جهان را معرفی کرد.

به گزارش روزیاتو، از میان ۱۰۰ غذای رتبه‌بندی‌شده که با نظر ۳۳۵ هزار و ۱۰۶ نفر به دست آمده، ۱۰ مورد از بدترین غذا‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

در حالی که این غذا‌ها ممکن است به دلیل طعم، بافت یا ترکیبات غیرمتعارفشان برای همه جذاب نباشند، اما منعکس‌کننده سنت‌های آشپزی منحصربه‌فرد و ذائقه‌های منطقه‌ای هستند که همچنان افراد کنجکاو در سراسر جهان را مجذوب خود می‌کند.

۱. کوفته خونی، فنلاند

blodpalt کوفته‌ای به رنگ قهوه‌ای تیره است که از آرد چاودار یا جو و خون حیوانات (معمولاً گوزن شمالی) تهیه می‌شود. این کوفته‌ها با پیاز سرخ‌شده و بیکن خرد‌شده پر شده، سپس در آب گوشت پخته می‌شوند و اغلب با کره و مربای سیاه‌دار سرخ سرو می‌شوند.

منتقدان معتقدند این غذا به همان اندازه که بدمزه است ظاهر منزجرکننده‌ای دارد.

۲. هاکارل، ایسلند

این غذای ایسلندی از گوشت کوسه گرینلند که تخمیر و خشک شده تهیه می‌شود. گوشت تا سه ماه تخمیر می‌شود، سپس چهار تا پنج ماه دیگر خشک می‌شود و سپس به صورت مکعبی بریده و روی خلال‌دندان سرو می‌شود.

کسانی که به Hákarl امتیاز داده‌اند بوی قوی آن را به یک توالت عمومی که با سفیدکننده یا آمونیاک تمیز شده تشبیه کرده‌اند.

۳. بوکادیلو ساردیناس، اسپانیا

Bocadillo de sardinas یک ساندویچ ساده است که با ساردین‌های کنسروشده روی باگت به سبک اسپانیایی درست می‌شود. اگرچه می‌توان از نان‌های دیگر مانند سیاباتا یا نان سبوس‌دار نیز استفاده کرد.

ساردین‌ها را می‌توان در روغن، سس گوجه فرنگی یا سرکه نگهداری و با مواد مختلف دیگری مانند فلفل، گوجه فرنگی، قارچ، تخم مرغ آب پز، گشنیز، کاهو، پیاز و ... سرو کرد.

با این حال، طعم و بوی قوی ماهی ساردین می‌تواند برای بسیاری آزاردهنده باشد.

۴. سوپ نان، جمهوری چک

این سوپ نان روستایی یک غذای سنتی چک است که از نان بیات، آب، پیاز و ادویه تهیه می‌شود. برخی اوقات برای غلیظ‌تر شدن به آن تخم‌مرغ، و برای طعم بهتر به آن آب گوشت یا سبزیجات ریشه‌دار اضافه می‌شود.

Chlebová polévka در این رتبه‌بندی از ۵ امتیاز تنها ۲.۲ ستاره گرفت.

۵. یروشالمی کوگل، اسرائیل

Yerushalmi Kugel نوعی کسرول یا پودینگ است که با رشته‌های نازک پوشیده شده و با شکر کاراملی، تخم مرغ، روغن زیتون، نمک و فلفل تهیه می‌شود. این غذا در تعطیلات مخصوص یهودیان ازجمله غذا‌های اصلی است.

با این حال ترکیب کارامل شیرین با نودل می‌تواند برای برخی معجونی نه چندان جالب باشد.

۶. کاری ترش ماهی تایلندی، تایلند

Kaeng tai pla نوعی کاری تند جنوب تایلند است که با روده تخمیر شده ماهی و خمیر کاری تند تهیه می‌شود. خمیر کاری خود شامل فلفل چیلی، گیاه خسرودار، خمیر میگو، زردچوبه، موسیر، علف لیمو و سبزیجاتی مانند بادمجان و شاخه‌های بامبو است.

این غذا از سوی برخی از منتقدان «وحشتناک» با طعم بسیار بد توصیف شده است.

۷. لوتربرگر، آمریکا

Luther Burger با بیش از ۱۰۰۰ کالری و میانگین ۴۵ گرم چربی در هر وعده، شاید یکی از ناسالم‌ترین همبرگر‌های جهان باشد. نان برگر استاندارد در این غذا با یک دونات برش خورده با روکش شکر جایگزین می‌شود.

خود لوتر اساسا یک چیزبرگر است که روی آن یک بیکن قرار می‌گیرد و بدون سبزیجات یا چاشنی سرو می‌شود.

۸. مارماهی ژله‌ای، انگلستان

مارماهی ژله‌ای یک غذای سنتی خیابانی است که طرز تهیه آن به این صورت است که مارماهی آن‌قدر جوشانده می‌شود که ژلاتین تولید کند. قدمت این غذای انگلیسی به قرن هجدهم برمی‌گردد.

Jellied eels معمولاً با فلفل سفید و سرکه در کنار پای گوشت، پوره سیب زمینی و سس جعفری الکلی سرو می‌شود.

در حالی که برخی افراد این غذا را دوست دارند عده‌ای دیگر آن را چندش‌ناک می‌دانند.

۹. چاپالیلی، شیلی

Chapalele یک نان شیلیایی است که تنها از دو ماده تشکیل شده است: سیب‌زمینی و آرد. این نان عموما بخارپز می‌شود و به عنوان میان‌وعده یا همراه خورش‌ها و غذا‌های گوشتی مصرف می‌شود.

بافت و طعم ساده این نان برای همه جذاب نیست.

۱۰. سالاد آجینارس، یونان

Aginares salata یک سالاد یونانی است که از کنگر فرنگی، لیمو، روغن زیتون، خردل، سیر، شوید، نمک و فلفل تهیه می‌شود. با این حال طعم تند کنگر فرنگی و مخلوط شدن آن با لیمو به مذاق همه خوش نمی‌آید.

این سالاد در فهرست بدترین سالاد‌های جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

نظر شما