شناسهٔ خبر: 67748014 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چرا باید حیوانات را ذبح کرد؟ آیا این کار ظلم در حق حیوانات نیست؟

یک راه کار اسلامی برای پیشگیری کردن از بیماری ها وجود دارد، وقتی که حیوانی را ذبح می کنیم یا سر می بریم، گردنش را همراه با شریان های تنفسی و خونی قطع می کنیم، اگر بخواهیم از روش های دیگری (مثلا استفاده از برق) برای کشتار حیوان استفاده کنیم در این روش قلب از کار می افتد.

صاحب‌خبر -

ولی در روش ذبح اسلامی اگر رگ های خونی  و شریان های هوا به خوبی قطع شده باشند قلب هنوز هم به فعالیتش ادامه می دهد و اکثریت خون های بدن به بیرون فرستاده می شود، خون مکان خوبی برای انتشار میکروب ها و باکتری هاست.


اگر حیوان را بدین شکل سرببریم راه انتشار بیماری های که با خون  حیوان منتقل می شوند را مسدود می کنیم، در روش  ذبح اسلامی گوشت مدت زمان بیشتری ماندگار می شود، برخی می گویند تو چقدر سنگدل هستی دستور می دهی که این حیوانات را بدین روش و با زجر بکشند.


وقتی که به شکل اسلامی حیوان ذبح شود و رگ های گردنش قطع شود عصب های که وظیفه انتقال درد را بر عهده دارند از کار می افتند و حیوان دردی را احساس نمی کند
پس چرا حیوان حرکت می کند و بدنش به لرزه در می آید؟ چون خون بدنش در حال تخلیه شدن است پس حیوان احساس درد نمی کند و چون ماهیچه هایش از خون خالی می شود حیوان بدنش به لرزه در می آید، حیوان آزار نمی بیند بلکه بدون درد می میرد، بله بدون درد ! این خونی که از بدن حیوان خارج می شود تمام مریضی ها را با خودش خارج می کند.


نکته ای دیگر  ، در بسیاری از مناطق که حیوانات را نگه داری می کنند و به حیوانات «هورمون« تزریق می کنند، یکی از این هورومون ها اسمش دی ئی اس است، که اسم کاملش «دی ئه سیلین سیلبیسترول« است.این هورومون را به گاو تزریق می کنند تا چاق شود و با مبلغ گرانتری به فروش برود.


این عمل در اسلام حرام است و این هورمون ها باعث بیماری سرطان می شوند  حیوانی که در پرورش آن از «هورمون« استفاده شده باشد حتی اگر سربریده هم شود خوردن گوشتش حرام است .


گوشت گاو های که این «هورمون به آنها تزریق شده است را نباید بخورید و ما نباید گوشت حیوانی را بخوریم که به غیر از گیاه از مواد دیگه ای هم تغذیه می کند چون پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید هر حیوانی که خوراکش گیاه نباشد خوردنش گوشتش حرام است.

 

دکتر ذاکر نایک

نظر شما