شناسهٔ خبر: 67747915 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقوی در جمع اعضای تیم نوجوانان: نگذارید مردم از والیبال ناراحت باشند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون والیبال در جمع بازیکنان تیم نوجوانان، گفت: افتخاری بالاتر از جنگیدن برای مردم و کشور نیست. مردم را خوشحال کنید و نگذارید از والیبال ناراحت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آخرین تمرین تیم والیبال نوجوانان پسر ایران برای حضور در رقابت‌های زیر ۱۸ سال آسیا، امروز شنبه با حضور اصحاب رسانه در سالن فدراسیون برگزار شد.

در این تمرین، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در جمع نوجوانان ملی‌پوش، اظهار داشت: جلسه‌ای با محمدرضا امانی مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد سیرجان ایرانیان داشتم و از وی خواستم که ما را در این جا همراهی کنند.

وی ادامه داد: آخرین اردو را پشت سر گذاشتید و روزهای سخت در کنار هم بودید و کار کردید. جا دارد از کادر فنی تیم به ویژه عادل غلامی و فرهاد قائمی تشکر کنم.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه بسیاری اعتقاد داشتند ضرورتی به شکل گیری این تیم وجود ندارد، تصریح کرد: رده‌های سنی معمولا دو ساله است و یک سال در رقابت‌های آسیایی و سال دیگر در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کنند اما در چند سال گذشته فدراسیون والیبال جهان، رده زیر۱۶ سال را اضافه کرد و ترکیب کمی بهم ریخت. اولین سالی است که تیم های ملی یک ساله داریم و خیلی‌ها گفتند که زیر ۱۷ سالی که تجربه مسابقات آسیایی و جهانی داشته و برخی بازیکنان رده سنی زیر ۱۹ سال که ۱۸ سال دارند را در تیم نوجوانان به کار بگیرید و چرا این قدر برای تشکیل یک تیم دیگر هزینه می‌کنید و صرفه و صلاح این کار چیست؟

وی افزود: صرفه و صلاح تشکیل تیم نوجوانان پول و وقت نیست؛ شمایی هستید که محکم سرجایتان ایستادید تا نشان دهید ما تصمیم درستی گرفتیم و سرمایه‌های این کشور هستید. برای عادل غلامی این تیم خیلی مهم است چون برند والیبالی که در این چند سال به دست آورده و حیثیت و آبرویش را با جون و دل در اختیار شما گذاشت و برای همه اهدافتان بجنگید.

تقوی در ادامه خاطرنشان کرد: بازی برد و باخت دارد و درگیر آن نشوید. هرچه در توان دارید بگذارید اگر نشد فدای سرتان اما مفت چیزی را از دست ندهید چون آسان به این جایگاه نرسیدید و از خیلی چیزها گذشتید تا به اینجا رسیدید و از بسیاری از چیزها گذشتید. از بازی‌ها و جنگیدن لذت ببرید و قامت برنده داشته باشید، همین کفایت می‌کند. شما نسل آینده والیبال ایران هستید و برای قرار گرفتن عکستان روی جلد مجله فدراسیون در میان بازیکنان تیم ملی والیبال بزرگسالان بجنگید. افتخاری بالاتر از جنگیدن برای مردم و کشور نیست. مردم را خوشحال کنید و نگذارید از والیبال ناراحت باشند. حال والیبال خوب نیست و باید همه در کنار هم بایستیم تا حالش خوب شود. کادر فنی، مربیان، ماساژور، وزارت، ما در فدراسیون و هواداران باید هرکدام نقش خود را به خوبی ایفا کنیم. مطمئنم با این نسلی که ساخته می شود خیلی زود شاهد بازگشت به روزهای اوج والیبال هستیم. در فدراسیون والیبال موظف به ارایه بهترین خدمات هستیم و اگر کاستی ای وجود دارد بدانید تمام تلاش خود را به کار گرفتیم. امیدوارم با غرور و عزت بروید و با افتخار برگردید.

در ادامه، عادل غلامی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر ایران هم ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس فدراسیون، اظهار کرد: کار سختی است که با این شرایط بد مالی این همه رده‌های سنی را حمایت کنید. با سیلی صورت سرخ می‌کنید اما نمیگذارید پرچم والیبال پایین کشیده شود. تمام اتفاقاتی که در ورزش رخ می‌دهد مانند زندگی است و همیشه بالا و پایین وجود دارد. با تدابیر شما و حمایتی که دولت آینده باید از والیبال ورزش سوم ایران که میلیون‌ها بیننده دارد، داشته باشد؛ امیدوارم شرایط بهتر شود. شاید نتایج مردم را کمی آزرده خاطر کرده باشد اما توقعات طبیعی است و موقعی می‌توانیم این توقعات را برآورده کنیم که فدراسیون به لحاظ مالی تامین شود.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های فوتبال و کشتی همانطور که برازنده‌شان است در حال ارتقای ساختمان و کمپ های خود هستند، ما هم برازنده این هستیم که از نهاد ریاست جمهوری و وزیر ورزش دیدگاه ویژه‌ای به والیبال داشته باشند چرا که جهانی شدن هزینه دارد.

وی افزود: تیم‌های زیر ۱۷، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان همگی همین یک سالن را در اختیار دارند و ۲۰ سال است که والیبال روند رو به رشدی را پیش گرفته در حالی که ساختاری برای آن در دوره های گذشته ایجاد نشده است و فقط به دنبال نتیجه بودیم. وقتی ساختار ایجاد کنید مسلما تداوم خواهد داشت. من و فرهاد در کمپ‌های مختلف حضور داشتیم و درست است که بزرگسالان امکانات خوبی دارند اما در رده‌های پایه، فدراسیون در حد نام خود امکانات در اختیار ندارد. مطمئنم دیدگاه شما ساخت ساختار است و برای والیبال در آینده اتفاقات خوبی با حضور این نسل خواهد افتاد. نسلی که قرار نبود تشکیل شود و سه ماه همگی پیگیربودیم که این تیم تشکیل شود و زیر ۴ ماه اردو داشتیم اما به واسطه استعداد در این مدت کوتاه والیبال روز دنیا را بازی می‌کنند و امیدوارم پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز در آوریم.

نظر شما