شناسهٔ خبر: 67747763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار رباط کریم: برنامه‌ریزی فرهنگی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان حائز اهمیت است

رباط کریم - ایرنا - فرماندار رباط کریم گفت: برنامه ریزی دقیق فرهنگی با هم اندیشی و هم افزایی مدیران برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و نوجوانان فرصتی مناسب برای آموزش های فرهنگی و هنری و دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امید احمدی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط‌کریم که با محوریت اوقات فراغت دانش آموزان و سالروز برپایی اولین نماز جمعه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان ، جا دارد برای این قشر برنامه ریزی دقیق انجام دهیم و اگر بخواهیم نشاط شادی در بین قشر جوان و نوجوان ایجاد کنیم.

وی افزود: طرح اوقات فراغت نیازمند یک مدیریت واحد است هرچند دستگاه‌های مختلف ، دستورالعمل خود را دارند ، ولی برای جلوگیری از موازی کاری با هم اندیشی و هم افزایی ، می توان شخصیت و هویت نوجوانان و جوانان را بسازیم و این طرح فرصت مناسبی برای آموزشهای مفید در مقولات دینی ، مذهبی ، هنری ، فرهنگی و غیره می باشد.

فرماندار رباط کریم: برنامه‌ریزی فرهنگی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان حائز اهمیت است

فرماندار رباط کریم با تاکید بر تمرکز و عدم پراکندگی در کارهای مشترک فرهنگی ، از مسئولین دستگاههای فرهنگی خواستند با تعامل بیشتر، زمینه برنامه ریزی های بهتر و جامع تر را مهیا کنند و با تخصصی کردن کارها ، امور را به دست متولیان و متخصصان آن واگذار کرده و در پایان با ارزیابی های علمی نتیجه عملکردشان را به همگان اعلام کنند.

وی فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه را متعلق به همه مردم دانست و افزود: نماز جمعه نماد وحدت و یکی از برکات انقلاب و تریبونی است که موجب افزایش تقوای فردی و اجتماعی و استحکام نظام شده و دغدغه‌ها، خواسته‌ها، توقعات و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند و یکی از مهم‌ترین برکات و نعمت های انقلاب اسلامی نماز جمعه است.

گفتنی است در پایان جلسه موضوع راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه، کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نماز جمعه، تقویت جایگاه نماز جمعه، تشریح ابعاد فضیلتی نماز جمعه در افکار عمومی و اجرای برنامه های متفاوت فرهنگی در روز نماز جمعه مورد بحث و تبادل نظر بین حاضرین در جلسه قرار گرفت.

نظر شما