شناسهٔ خبر: 67747735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پلیس آمریکا: توماس کروکس قبل از شلیک به ترامپ با گوشی خود «پورن» جستجو کرده بود

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید که بعد از باز کردن قفل گوشی اندرویدی ضارب دونالد ترامپ دریافته آخرین چیزی که او روی تلفن خود جستجو کرده «پورن» بوده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید که بعد از باز کردن قفل گوشی اندرویدی ضارب دونالد ترامپ دریافته آخرین چیزی که او روی تلفن خود جستجو کرده «پورن» بوده است.

یک منبع در ا‌ف‌بی‌آی، که نخواست نامش فاش شود، به پایگاه خبری دیلی‌بیست گفت: «تلاش‌های اولیه در دفتر میدانی پلیس فدرال پیتسبورگ برای باز کردن دستگاه اندرویدی توماس کروکس شکست خورد و به همین خاطر گوشی با هواپیما به شهر کوانتیکو در ویرجینیا منتقل شد.»

وی اضافه کرد: «بخش فناوری عملیاتی پلیس فدرال در آن‌جا موفق شد سرانجام گوشی رمزگذاری شده سامسونگ کروکس ۲۰ ساله را باز کند و آخرین جستجوهای او را در اینترنت مشاهده کند.»

جستجو برای پورنوگرافی توسط این فرد البته اف‌بی‌آی را شگفت‌زده نکرده است. آدام لانزا، تیرانداز کشتار جمعی مدرسه ابتدایی سندی هوک، نیز تصاویری از کودک‌آزاری در تلفن همراه خود داشت.

به گفته منبع در اف‌بی‌آی، تنها تماس‌های ثبت‌شده از توماس کروکس پیامک‌هایی از والدینش بوده که از او پرسیده بودند کجاست؟ والدین او تصور می‌کردند پسرشان اسلحه سبک «ای‌آر» را برداشته و به میدان تیری رفته که گاهی اوقات در آنجا تمرین می‌کرده است.

به گفته این منبع، تاریخ پیامک‌ها از حدود ساعت ۱۳ بعد از ظهر شروع شده و چند ساعت ادامه داشته‌اند. او ساعت ۱۸ بر اثر شلیک تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا از پا درآمد.

اف‌بی‌آی از بازرسی جسد کروکس در بالای پشت‌بام ساختمان محل تیراندازی، گوشی او را به همراه چهار خشاب فشنگ و یک دستگاه کنترل از راه دور (که می‌توانست مواد منفجره موجود در خودرو‌ اش را منفجر کند) به دست آورده است.

گزارش شده که اف‌بی‌آی تا حد زیادی بررسی تلفن همراه وی را به پایان رسانده و اکنون روی لپ‌تاپ و تعدادی از هارد دیسک‌هایی که از اتاق خواب وی کشف شده مشغول به کار است تا انگیزه اصلی وی را از حمله پیدا کند.

ماموران امیدوارند سرنخ هایی را پیدا کنند که توضیح دهد چرا فردی بدون انگیزه سیاسی مشخص یا اختلال روانپزشکی شناخته‌شده در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا با اسلحه از پشت‌بام یک ساختمان بالا رفته و اقدام به ترور دونالد ترامپ کرده است.

در نتیجه تیراندازی او، یک شرکت‌کننده در تجمع کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

دونالد ترامپ، که روی گوش زخمی خود بانداژی بسته بود، در سخنرانی روز پنجشنبه خود در کنگره ملی جمهوری‌خواهان فاش کرد کروکس «تنها با یک گلوله» تیم تک‌تیرانداز کشته شده است.

پیش از این شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش کرده بود که ضارب همچنین به دنبال اطلاعاتی در مورد ایتان کرامبلی، تیرانداز کشتار جمعی دبیرستان میشیگان در سال ۲۰۲۱، بوده است.

او به علاوه در اینترنت جستجو کرده بود که آیا والدین کرامبلی بعد از تیراندازی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند یا نه؟

پدر و مادر تیرانداز دبیرستان میشیگان به دلیل عدم نگهداری ایمن از اسلحه در خانه، سلاحی که پسرشان برای ارتکاب کشتار دسته‌جمعی استفاده کرده بود، به دستکم ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما