شناسهٔ خبر: 67747249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افزایش سهمیه بازیکنان خارجی لیگ ایران

با اعلام مهدی تاج، سهمیه بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران، درست به مانند فصل قبل، 5+1 نفر باقی ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، چند روز پس از پایان فصل گذشته بود که کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات، دستورالعملی را منتشر کرد که در یکی از بندهای آن، سهمیه بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری به پنج بازیکن کاهش یافته بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در لیگ بیست و سوم، تیم ها قادر به استفاده از 6 بازیکن خارجی بودند.

در این میان، حداقل قانون تعیین شده برای حضور بازیکنان خارجی که 60 درصد از مسابقات بود، سبب می شد که همان سهمیه 4+1 برخی تیم ها از جمله پرسپولیس کاهش یابد چرا که بازیکنانی چون وحدت حنانوف و پریرا، نتوانسته بودند در مدت زمان اعلام شده، برای سرخ پوشان به میدان بروند و این به معنای کاهش سهمیه این تیم بود.

با این حال و از آنجایی که نمایندگان ایران باید در لیگ نخبگان به مصاف تیم های قدرتمند آسیایی بروند، باشگاه ها خواستار افزایش سهمیه مذکور بودند که در این میان، باشگاه استقلال با ارسال نامه ای به مهدی تاج، یکی از نخستین تیم هایی بود که خواستار افزایش سهمیه مذکور شد و در این میان نیز، اخباری مبنی بر موافقت با تغییر مصوبه اولیه به گوش می رسید.

اما حالا، مهدی تاج در نشستی، به صورت رسمی از تغییر مصوبه اولیه کارگروه نظارت بر قراردادها خبر داده و ضمن افزایش سهمیه بازیکنان خارجی، از اجرای قانون فصل گذشته خبر داد. بدین ترتیب هر تیم لیگ برتری می تواند از 5+1 بازیکن خارجی استفاده کند به شرطی که در فصل قبل، بازیکنان خارجی این تیم ها، حداقل در 60 درصد مسابقات به میدان رفته باشند و در غیر اینصورت، به ازای هر بازیکنی که به این میانگین اعلام شده نرسیده باشد، یک سهمیه از تیم مذکور کاهش پیدا می کند.

مهدی تاج در این نشست و در صحبت هایش گفت: ما چند قانون خوب را تصویب کردیم. یکی از آنها این است که سهمیه بازیکنان خارجی تمامی باشگاه ها، از 4+1 به تعداد 5+1 تغییر پیدا کند. این یعنی به همه تیم ها کمک کرده ایم تا بتوانند یک بازیکن خارجی اضافه شود و کار درست این است که این قانون برای همه تیم هاست.

رئیس فدراسیون ادامه داد: من با صحبت های آقای قنبرزاده موافقم که بازیکنان خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی ها به میدان بروند. شما می دانید که مربیان بعضی اوقات بازیکنان 20 تا 30 دقیقه ای جذب می کنند و می گویند شاید این بازیکن در همین مدت زمان، گلزنی کند یا پنالتی بگیرد.

او ادامه داد: در نتیجه نمی توان انتظار داشت که یک بازیکن خارجی حتما 90 دقیقه بازی کند. پس این اصلاح درستی است که بگوییم یک بازیکن خارجی باید حداقل در 60 درصد بازی ها به میدان برود و نه در 60 درصد دقایق کل فصل.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما