شناسهٔ خبر: 67747092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اعلام لیست نهایی کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

لیست نهایی کاروان ایران در پارالمپیک پاریس اعلام شد.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ بازی های پارالمپیک پاریس از ۷ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت. کاروان ورزش جانبازان و توانیابان و نابینایان و کم بینایان با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی در این رقابت ها حضور خواهد داشت که از ۶۶ ورزشکار اعزامی، ۴۵ ورزشکار از فدراسیون جانبازان و توان یابان هستند.

همانند دوره قبل این دوره نیز اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک پاریس بر مبنای سیاست کیفی گرایی بوده و تنها کسانی در لیست ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک پاریس قرار گرفتند که شانس مدال آوری دارند.

البته علاوه بر سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک در این دوره برای برخی از ورزشکاران، استثنائاتی نیز در نظر گرفته و یکسری از ورزشکاران از جمله بانوان، ایثارگران، جانبازان، افراد زیر ۲۰ سال و نابینایان مطلق در اولویت چهارم حمایتی مشمول اعزام شدند.

همچنین براساس پیش‌بینی کمیته فنی کمیته ملی پارالمپیک رشته‌هایی همچون دوومیدانی، پاراتکواندو، پاراجودو، والیبال نشسته، وزنه برداری، تیروکمان و تیراندازی جزو رشته‌هایی هستند که شانس بالایی برای کسب مدال در پارالمپیک پاریس دارند.

کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۶۲ ورزشکار و ۲۱ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی حضور داشت که با کسب ۲۴ مدال ( ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز) و با دو پله صعود نسبت به ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازیهای پارالمپیک به ثبت برسد.

ترکیب کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس به شرح زیر است.

والیبال نشسته:

صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مجید لشگری، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، حسین گلستانی، محمد نعمتی، جمال نظری، مسعود امامی، میثم علی پور، میثم حاج بابایی، عیسی زیراهی و داوود علیپوریان که البته در رشته والیبال نشسته ۱۲ ورزشکار به پاریس اعزام می‌شوند که ۲ ورزشکار به عنوان جایگزین تا زمان اعزام تیم به پارالمپیک در ترکیب تیم حضور خواهند داشت.

گلبال:

حسن جعفری، محمد پرنیا، نعمت الله سرافراز، میلاد سوری، مهدی عباسی و محمد مهدی نفیسی نسب

پاراوزنه برداری:

محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم، احمد امین‌زاده مثبت ۱۰۷ کیلوگرم، امیر جعفری ۶۵ کیلوگرم، علی‌اکبر غریب‌شاهی ۱۰۷ کیلوگرم، روح‌اله رستمی ۸۰ کیلوگرم و حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم

پارادوومیدانی:

سعید افروز، یاسین خسروی، امان الله پاپی، علیرضا مختاری، علی اصغر جوانمردی، صادق بیت سیاح، حامد امیری، الهام صالحی، هاشمیه متقیان، علی الفت نیا، عرفان بندری، پرستو حبیبی، مصطفی مارییان، ظفر ذاکر و علی اشتری (جانبازان و توان یابان)

مهدی اولاد، امیرحسین علیپور، علی پیروج، سجاد نیک پرست و هاجر صفرزاده (نابینایان و کم بینایان)

پاراتیراندازی:

نسرین شاهی، ساره جوانمردی، محمدرضا میرشفیعی و رقیه شجاعی

پاراتیروکمان:

غلامرضا رحیمی، علی سینا منشازاده، فاطمه همتی، محمدرضا عرب عامری، هادی نوری و سمیه رحیمی

پاراتکواندو:

مریم عبدالله پور، زهرا رحیمی، سعید صادقیان پور، حامد حق شناس و علیرضا بخت

پاراشنا:

سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار

پاراکانو:

سعید حسین پور و شهلا بهروزی راد

پاراجودو:

میثم بنی طبا و موسی غلام

 

 

 

 

 

 

نظر شما