شناسهٔ خبر: 67746659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عزم مسئولان مازندران برای گره‌گشایی از مشکلات باشگاه نساجی

ساری- ایرنا- مسائل و مشکلات باشگاه نساجی که طی هفته‌های اخیر به تصمیم مالک باشگاه برای واگذاری امتیاز این تیم منجر شد، در جلسه‌ای که با حضور استاندار مازندران، مالک باشگاه نساجی و تعدادی از مسئولان استان برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دفتر استاندار مازندران در مجتمع اداری وزارت کشور صبح امروز –شنبه- محل برگزاری جلسه‌ای فوتبالی بود که با حضور استاندار، مالک باشگاه نساجی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت فوتبال مازندران، سه تن از نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم و فرماندار قائمشهر برگزار شد تا گره‌های پیش پای تیم فوتبال نساجی برای ادامه فعالیت مالک باشگاه باز شود.

استاندار مازندران در این جلسه با بیان این‌که نساجی قلب تپنده ورزش مازندران است، گفت: مازندران در ورزش سرشار از استعداد است. بابل قطب تنیس روی میز کشور و جویبار پایتخت کشتی ایران است. اما در این بین نساجی قلب تپنده ورزش مازندران محسوب می‌شود.

یوسف نوری با اشاره به ضعف زیرساخت‌های ورزشی این استان اظهار کرد: متاسفانه در بحث زیرساختی، ورزش مازندران با این همه ظرفیت، از زیرساخت‌های خوبی برخوردار نیست. البته امکانات خوبی را در برخی نقاط استان از جمله غرب مازندران داریم که اگر از این امکانات به درستی استفاده شود اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی ضمن قدردانی از زحمات رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه کنونی ما در ورزش استان، وضعیت باشگاه نساجی است. تیم فوتبال نساجی در نیم‌فصل دوم فصل گذشته با مدیریت خوب مالک باشگاه عملکرد چشمگیری داشت و ما هم علاقه‌مندیم که نساجی با همان روند سابق با آقای حدادیان ادامه دهد.

استاندار مازندران تصریح کرد: ما باید شرایط را برای حضور موفق این باشگاه در لیگ برتر فراهم کنیم. همه افراد حاضر در این جلسه پیگیر وضعیت تیم هستند و قطعا مشکلات را مرتفع خواهیم کرد. ما حمایت لازم را از نساجی انجام خواهیم داد تا مشکلات نساجی پیش از آغاز لیگ برطرف شود.

نوری خواستار رفع فوری مشکلات باشگاه نساجی شد و اظهار کرد: در مورد مشکلات باشگاه نساجی باید برنامه‌ای حساب شده برای تداوم ثبات تیم صورت گیرد. با همکاری آقای حدادیان و همه این برنامه تدوین و اجرا شود تا مشکلات و دغدغه‌های باشگاه نساجی را کاهش دهیم.

دستور استاندار برای واگذاری زمین به باشگاه نساجی

وی تهیه زمین را نخستین پیش‌نیاز تامین زیرساخت مورد نیاز نساجی عنوان کرد و گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان هرچه سریع‌تر زمینی را در اختیار باشگاه نساجی قرار دهد. بنا به اظهارات مدیرکل ورزش، مجموعه ماهفروجک در کنار پیست دوچرخه‌سواری و ۲ ورزشگاه شهید متقی و شهدای ساری موقعیت خوبی دارند که در اختیار باشگاه نساجی قرار بگیرند تا بخشی از مشکلات باشگاه بابت دغدغه زمین مرتفع شود. برای بقیه مشکلات هم باید آقای حدادیان پیشنهادهای حمایتی را به ما اعلام کنند تا با هم این موضوعات را حل کنیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: یکسری ظرفیت‌ها در استان وجود دارد که می‌شود از طریق این ظرفیت‌ها بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات باشگاه نساجی برطرف کرد تا تیم با قدرت پیش برود. از محل مسئولیت‌های اجتماعی هم می‌توان بودجه‌هایی در اختیار نساجی قرار داد تا کمک‌حال مالک باشگاه نساجی باشیم. مسائل نساجی از این پس به صورت هفتگی در جلسه‌ای با حضور خودم پیگیری خواهد شد و هرمشکل و دغدغه‌ای که وجود دارد توسط همین گروه باید برطرف شود.

عزم مسئولان مازندران برای گره‌گشایی از مشکلات باشگاه نساجی

نوری ادامه داد: باید بسته‌ای تدوین شود و علت این فراز و فرودها را بررسی کنیم. در استان شرکت دولتی نداریم و شرکت‌های خصوصی هم شاید مسئولیت‌ اجتماعی‌شان را جاهای دیگر ادا کنند.

وی افزود: دولت برای بازسازی استادیوم شهید وطنی پای کار بود و به وعده‌اش هم عمل کرد. اکنون نیز باید هرچه سریع‌تر بحث زیرساختی را برای باشگاه نساجی برطرف کنیم.

آمادگی برای واگذاری زمین به نساجی

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از رضا حدادیان اظهار کرد: هفته گذشته طرح ماده ۲۷ برای تحویل باشگاه نساجی مشخص شد تا استادیوم در اختیار باشگاه نساجی قرار بگیرد.

علی رجبی افزود: پویش‌های زیادی برای ادامه همکاری رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی توسط هواداران نساجی ایجاد شده و همه خواستار ادامه همکاری او هستند.

وی از آمادگی برای در اختیار قراردادن زمین‌های مختلف به باشگاه خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم حاضریم استادیوم‌های مختلف و زمین‌های تمرین خوبی را در اختیار باشگاه نساجی قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: مالک باشگاه نساجی کار بزرگی انجام داد و مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل ادا کرد. ما هم برای رفع دغدغه‌های باشگاه نساجی حاضریم تمام و کمال پشتیبان نساجی و مالک باشگاه باشیم.

عزم مسئولان مازندران برای گره‌گشایی از مشکلات باشگاه نساجی

نساجی؛ شناسنامه فوتبال مازندران

رئیس هیات فوتبال مازندران نیز در این جلسه، نساجی را شناسنامه فوتبال استان توصیف کرد و گفت: نساجی تنها نیست و همه ما تمام و کمال پشت این تیم و مالک باشگاه هستیم تا مشکلات و دغدغه‌هایش را رفع کنیم.

رحیم درزی خلردی افزود: متاسفانه ضعف زیرساخت فوتبالی در استان مشهود است و همه شهرهای ما از این موضوع رنج می‌برند. انتظار داریم استاندار و نمایندگان مازندران چاره‌ای برای رفع مشکل زیرساختی استادیوم‌های ایجاد کنند.

وی به زیرساخت‌های برخی از استان‌ها و شهرهای غیر ورزشی اشاره کرد و گفت: امکانات زیرساختی مازندران با امکانات خیلی از استان‌هایی که حتی ورزش قهرمانی ندارند قابل مقایسه نیست. انتظار داریم برای ساخت استادیوم استاندارد در استانی که مهد فوتبال و ورزش کشور است چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس هیات فوتبال مازندران خاطرنشان کرد: نساجی هویت فوتبال مازندران است و همه باید دست به دست هم دهیم تا دغدغه‌های رضا حدادیان و باشگاه نساجی برطرف شود.

حدادیان: توان تیمداری ندارم، اما نمی‌خواهم نساجی آسیب ببیند

مالک باشگاه نساجی هم در این جلسه با بیان اینکه فوتبال یک صنعت و پدیده اجتماعی است و نمی‌شود آن را با سایر رشته‌های ورزشی مقایسه کرد، گفت: ما کاری کردیم که مردم مازندران جذب فوتبال شدند و حتی خیلی‌ها از استقلال و پرسپولیس به سمت نساجی کشیده شدند و الان عاشق نساجی هستند. به خاطر جذابیت‌های فوتبال ۴۵ هزار نفر از مردم مازندران برای تماشای بازی فینال جام حذفی به استادیوم آزادی تهران آمدند.

حدادیان با اشاره به اینکه، بودجه باشگاه نساجی از کل بودجه کمیته ملی المپیک بالاتر است، افزود: من سرمایه‌گذار نیستم. من مسئولیت اجتماعی داشتم و در طول این ۶ سال فقط به مردم مازندران خدمت کردم.

وی افزود: فوتبال در کشور ما سرمایه‌گذاری نیست. در این لیگ پرخرج ما چطور می‌توانیم با تیم‌های متمول دولتی رقابت کنیم؟ استقلال تهران برای دریافت رضایت‌نامه جذب سامان فلاح ساروی مبلغ زیادی پرداخت کرد. ما چطور می‌توانیم با این شرایط بازیکن جذب کنیم و فعالیت داشته باشیم؟

عزم مسئولان مازندران برای گره‌گشایی از مشکلات باشگاه نساجی

مالک باشگاه نساجی بیان داشت: تمام منابع مالی در تیم‌های دولتی است. مثلا گل‌گهر، مس شهربابک و شهرهایی که حتی فوتبال ندارند کلی امکانات ورزشی دارند. اما سهم مازندران چیست؟ من چطور می‌توانم با استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تیم‌های متمول دیگر رقابت کنم؟ در این لیگ دولتی سهم نساجی چیست؟ حداقل حق پخش را به تیم‌های خصوصی بدهند.

حدادیان گفت: نساجی با این شرایط توان ادامه ندارد. من امسال توان تیمداری را ندارم. اما برای این‌که نساجی آسیب نبیند، کمک کردم تا تیم تمرین کند. تا کنون برای خودم هیچ چیزی نخواستم و نمی‌خواهم. در این سال‌ها نه وامی‌ گرفتم و نه درخواست غیرمعقولی داشتم. من فرزند همین استان هستم و دوست ندارم نساجی که ۶ سال برایش زحمت کشیدم آسیب ببیند.

مالک باشگاه نساجی اظهار کرد: در مازندران یک استادیوم باکیفیت نداریم. این برای استانی که مهد ورزش است خوب نیست.

حدادیان با بیان این‌که نساجی ویترین فوتبال ایران و مازندران است، به محصولات آکادمی این باشگاه اشاره کرد و افزود: کلی از جوانان فوتبال مازندران درگیر همین باشگاه نساجی هستند. اگر این تیم‌ها نباشند جوانان کجا بروند؟ همین نساجی باعث شده خیلی از نونهالان و نوجوانان فوتبالیست شدند. امثال امیر سام دلیری و مرصاد سیفی حاصل آکادمی باشگاه هستند. ما ۷ رده در آکادمی نساجی مازندران بازیکن داریم. بازیکنانی در این آکادمی ساختیم که نتیجه این تلاش حالا در حال برداشت است.

مالک باشگاه نساجی تصریح کرد: همه باید تلاش کنند که یک کارخانه یا مجموعه بزرگ صنعتی بیاید و مالکیت نساجی را در اختیار بگیرد تا شخصیت تیم و شخصیت مردم مازندران و هواداران پرشور نساجی حفظ شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه سید شمس‌الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد و عمران عباسی و علی کشوری نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس نیز حضور داشتند و پیشنهادهایی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های باشگاه نساجی ارائه کردند.

نظر شما