شناسهٔ خبر: 67746156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نظارت بر کیفیت آب شرب خراسان رضوی در ایام محرم تشدید شد

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:منابع آب شهرها و روستاهای استان همزمان با دهه اول محرم و با هدف خدمت رسانی به عزاداران عاشورای حسینی، توسط کارشناسان کنترل این شرکت تحت آزمایش های کنترل کیفیت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حسین امامی به گزارش قدس خراسان، افزود: در این راستا مخازن ۱۰۱ شهر و ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و موکب های استان سه هزار و ۲۰۰ مورد کلرسنجی شد و ۸۸ تانکر سیار توزیع آب هم در ۲۵۰ روستای دارای تنش هم کنترل کیفی شد و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مسوولان کنترل کیفی و آزمایشگاه های شرکت آبفا در سطح استان و آبداران به صورت مستمر پیگیر تضمین سلامت آب شرب شهرها و روستاها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خط قرمز این شرکت، کیفیت آب است و سلامت آب شرب سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش سالانه با یک میلیون و ۲۷۱ هزار مورد آزمون کیفیت، بررسی و رصد می شود.

امامی افزود: ۴۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در خراسان رضوی فعال است و وظیفه این واحدها کنترل و ارزیابی مستمر آب شرب است و آب تولیدی از سلامت و کیفیت در حد استانداردهای تعریف شده برخوردار است.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب خراسان رضوی به جز شهر مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما