شناسهٔ خبر: 67745481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد نخبگان دارای معلولیت فارس تشکیل شد

شیراز-ایرنا-رییس شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد معلولین استان فارس گفت: بنیاد نخبگان دارای معلولیت در استان فارس با همت فعالین این حوزه و انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس منطقه جنوب راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعیدفانی در آیین افتتاح بنیاد نخبگان دارای معلولیت در این استان،اعلام کرد: با توجه به فراخوان های قبلی و با پیگیری های مستمر انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس(منطقه جنوب) بعد از شناسایی تعداد قابل توجهی از نخبگان دارای معلولیت و تدوین اساسنامه اولین مجمع عمومی این بنیاد در آستانه آغاز هفته بهزیستی تشکیل و پس از انتخاب هیات امنا و تصویب اساسنامه اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان انتخاب شدند.

بنیاد نخبگان دارای معلولیت فارس تشکیل شد

وی افزود: این نخبگان عموما در زمینه های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، هنری و همچنین اقتصاد و کارآفرینی واجد شرایط تشخیص و انتخاب شده اند.

مدیر انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس(منطقه جنوب) اضافه کرد: از جمله وظایف این انجمن تدوین بانک اطلاعاتی کامل از افراد نخبه دارای معلولیت استان فارس ، نخبه پروری و تامین مدیران توانمند برای تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت و همچنین ارائه طرح تشکیل بنیاد نخبگان دارای معلولیت ایران به سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

دستیار استاندار فارس در امور معلولین اظهار داشت: بدون شک افرادی با این چنین توانمندی های بالا می توانند پیگیر حقوق و مطالبات افراد دارای معلولیت در کشور بوده و زمینه توانمند سازی سایر معلولان را نیز فراهم کنند.

فانی گفت: برای تشکیل این مجمع و مقدمات برگزاری آن حدودا از دو سال گذشته تاکنون جلسات متعدد و پیگیری های مستمری با هماهنگی اداره کل بهزیستی استان فارس انجام شده است.

در پایان این مجمع به ترتیب حمیدرضا لاری ، مرضیه حسینی ، ساغر رهنما، مهدی حسینی و کمال کریمی برای مدت سه سال به عنوان اعضای اصلی و محمد صادق طبیب لقمانی و جمال جاویدی به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین سمیرامیس اکابریان و افروز منتخبی به عنوان بازرسان اصلی و محمدرضا شریفیان به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما