شناسهٔ خبر: 67745373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سلاخی اهالی رسانه در غزه؛ شمار خبرنگاران شهید به ۱۶۱ نفر رسید

رژیم صهیونیستی با ادامه دادن به کارزار ترور اهالی رسانه در غزه، همچنان بر پنهان نگه داشتن جنایت‌های خود در این منطقه اصرار دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – براساس جدیدترین گزارش‌ها، شمار شهدای اهل رسانه غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به ۱۶۱ نفر رسید.

محمد جاسر، خبرنگار فلسطینی روز شنبه، ۳۰ تیر، بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه به شهادت رسید.

شهادت محمد جاسر درپی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌اش رخ داد و علاوه بر وی، همسر و دو فرزند محمد جاسر نیز به شهادت رسیدند.

براساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین، محمد جاسر با چند رسانه همکاری داشت.

با شهادت این خبرنگار، شمار اهالی رسانه شهید غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) به ۱۶۱ نفر رسید.

اهالی رسانه در غزه، از زمان آغاز جنگ ویران‌گر رژیم صهیونیستی غزه، با حمله‌های مستمر رژیم صهیونیستی روبرو بوده‌اند که مستقیما آن‌ها، خانه‌ها، خانواده‌های آن‌ها و مقر سازمان‌های رسانه‌ای آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

سازمان‌های حقوق بشر تاکنون بار‌ها هشدار داده‌اند که ارتش رژیم اشغالگر از آغاز جنگ به‌صورت عمد اهالی رسانه فلسطینی را هدف قرار می‌دهد تا از گزارش جنایت‌هایی که در غزه مرتکب می‌شود، جلوگیری کند.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران که برای بررسی همه گزارش‌های مربوط به کشته و مجروح شدن خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها کار می‌کند، پیشتر اعلام کرد که این جنگ از زمان شروع کار کمیته در سال ۱۹۹۲ به خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران تبدیل شده است.

در عین حال، مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) اعلام کرد که جنگ غزه شاهد بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است.

این مرکز از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواست که کشتار روزنامه‌نگاران را متوقف و در مورد حوادث منجر به کشتار آن‌ها به دست نظامیان این رژیم تحقیق کنند.

انتهای پیام/

نظر شما