شناسهٔ خبر: 67745309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک قم را فرا می‌گیرد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک در ۲ روز آینده باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، پیش‌یابی مدل‌های عددی و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی کشور، دشت کویر و شرق استان قم است.

وی اضافه کرد: این شرایط موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان قم خواهد شد؛ امروز آسمان صاف همراه با وزش باد نسبتا شدید با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و گردوخاک خواهد بود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد از اواخر وقت امشب به تدریج کاهش می‌یابد، اما آسمان کماکان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: فردا آسمان صاف و غبارآلود بوده، در برخی ساعات وزش باد با سرعت ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: روز دوشنبه مجددا با افزایش سرعت وزش باد به حدود ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت، خیزش گردوخاک استان را فرا خواهد گرفت.

به گفته وی، در پنج روز آینده روند دما به شکل کلی افزایشی خواهد بود؛ حداکثر دمای فردا و پس‌فردا به ترتیب ۴۳ و ۴۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

مرکز بهداشت قم با اعلام این‌که شاخص کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد، اعلام کرد: با توجه به اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز مورخ ۳۰ تیرماه، شاخص کیفیت هوای شهر قم با عدد ۱۵۴ به علت آلاینده ذرات معلق PM۱۰ و PM۲.۵ در وضعیت ناسالم برای کلیه گروه‌ها قرار دارد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان مبتلایان آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

نظر شما