شناسهٔ خبر: 67744989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حسین‌آباد ایران چشم به راه پیرغلامان حسینی

کرمان- ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای کرمان با اشاره به اینکه برگزاری بیست‌ و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به تاریخ ۹ تا ۱۱ مردادماه سال‌جاری موکول شده است گفت: این رویداد با شعار محوری «کرمان حسین‌آباد ایران» برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، افتخار به دوش کشیدن بیرق اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی امسال نصیب ملت امام حسینی (ع) در دیار کریمان، زادگاه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.

امیر حسن زاده معاون استانداری کرمان به همراه مدیرکل صداوسیمای این استان چندی قبل در جریان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی که مهرماه ۱۴۰۲ در استان گیلان برگزار شد، در مراسم اختتامیه آن رویداد شرکت کردند و بیرق اجلاسیه را برای برگزاری در دوره بعد به دیار کریمان آوردند.

احمد علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای استان کرمان و رییس کمیته اطلاع رسانی بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی امروز (شنبه) در نشست تشریح برنامه های این اجلاس به میزبانی کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای شرکت‌کنندگان در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از جمله زیارت قبور شهدا و مزار سردار حاج‌قاسم سلیمانی پیش‌بینی شده است، افزود: طبق این برنامه‌ریزی‌ها آیین افتتاحیه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار بین‌المللی شهدا کرمان برگزار خواهد شد.

علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای کرمان(وسط)

وی با اشاره به برنامه‌های محوری اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل افتتاحیه، اجلاس شاعران حسینی، بزم‌خوانی، حضور پیرغلامان در روضه‌های خانگی و آیین اختتامیه است.

علیرمضانی ضمن تاکید بر اینکه فضاسازی شهر کرمان برای اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: توقع می رود فضای شهر کرمان مملو از بیلبوردهای اجلاسیه باشد، در همین زمینه پوستر این اجلاسیه نیز طراحی و شعار آن مشخص و اعلام شده است.

وی فضاسازی رسانه‌ای در روزهای برگزاری اجلاس را بسیار مهم برشمرد و گفت: شایسته است رسانه‌ها از روز شنبه آغاز این اجلاس تا پایان آن، اخبار مربوطه را به نحو مناسب پوشش دهند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان به دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی کرمان اشاره کرد و افزود: در این اجلاس از خانواده شهید عادل رضایی مداح کرمانی و از شهدای جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان و خانواده زنده‌یاد حاج‌آقا کامیابی رییس وقت شورای هماهنگی هیات‌های مذهبی کرمان تجلیل خواهد شد.

فرصتی برای گسترش خرده فرهنگ‌ها

دبیر بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی نیز در این نشست افزود: در این اجلاسیه از همه جای کشور مهمان داریم که موقعیت خوبی است تا خرده‌فرهنگ‌هایمان به سایر مناطق گسترش داده شود.

عرفان خداپرست با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مردمی در این اجلاس مهم است، اظهارداشت: مردم احساس نکنند نسبتی با اجلاس ندارند و در این راستا اصحاب رسانه کمک کنند تا ظرفیت مردمی به کار بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاس پیرغلامان حسینی قائل به استفاده از ظرفیت‌های استانی در دیده شدن چهره‌های استانی نیز هستیم.

دبیر بیست‌ویکمین اجلاس پیرغلامان حسینی تاکید کرد: از سراسر ایران و ۱۲ کشور مختلف جهان از جمله کلمبیا، یمن، عراق، لبنان، آلمان و کشورهای اروپایی مهمانانی در این اجلاس حضور دارند.

وی اظهارداشت: در جریان این اجلاس به روضه‌های خانگی، مساجد و خانواده شهدا نیز سرکشی می‌شود، همچنین قصد داریم کسانی که نمی‌توانند از فضای اجلاس استفاده کنند، به سراغ آنها نیز برویم.

نظر شما