شناسهٔ خبر: 67744708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: سیدافقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازگشت ترامپ به قدرت امیدی برای نتانیاهو است بازگشت ترامپ به قدرت امیدی برای نتانیاهو است

سید افقهی گفت: ترامپ خیلی وقیحانه و صریح می‌گوید هر چه اسرائیل نیاز دارد و هر کاری که منجر به پیروزی بر حماس می‌شود را باید انجام داد.

صاحب‌خبر -

سیدهادی سید افقهی کارشناس  سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جلوگیری نتانیاهو از آتش بس در غزه و ربط این موضوع به انتخابات آمریکا اظهار کرد: اینکه ترامپ با معاون جنگ طلبش جی دی ونس سر کار بیاید، امید و آرزو دیرینه نتانیاهو جلاد است و شکی نیست، اما با توجه به اظهارات ترامپ در کمپن‌های انتخاباتی‌اش وضع برای فلسطینی‌ها سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مسئله جبهه محور مقاومت روند تندتری نسبت به وضعیت داخل غزه خواهد گرفت. آمدن ترامپ برای نتانیاهو یک امید است، برای آنکه دست رژیم صهیونیستی را کاملا باز می‌کند و گاهی احتیاط کاری ظاهری و ریاکارانه بایدن را شاهد نخواهیم بود.

کارشناس سیاست خارجی افزود: بایدن عنوان می‌کند اگر مردم عادی کشته شوند در ارسال سلاح تجدیدنظر می‌کنیم و از این قبیل حرف ها، اما ترامپ خیلی وقیحانه و صریح می‌گوید هر چه اسرائیل نیاز دارد و هر کاری که منجر به پیروزی بر حماس و نابودی حماس است را باید انجام داد.

سید افقهی تاکید کرد: یکی از امید‌های نتانیاهو که در حال طول دادن جنگ است و وقت می‌خرد و مذاکرات را به شکست می‌رساند همین مسئله آمدن ترامپ و تغییر معادله جنگ به نفع صهیونیست‌ها چه در داخل غزه و یا در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: بحث توافق و هرگونه امتیاز دادن به لحاظ سیاسی برای نتانیاهو کشنده است. چون اکنون بن گویر و وزیر اقتصاد او هر روز برایش تهدید می‌فرستند و زیر پایش خالی می‌کنند که اگر به حماس و هر گروه فلسطینی اندک امتیازی بدهی ما استعفا می‌دهیم و نباید آتش بسی داشته باشیم.

کارشناس غرب آسیا تاکید کرد: نتایاهو می‌فهمد که استعفای این دو وزیر که کرسی‌های قابل توجه‌ای برای نتانیاهو داده اند باعث منحل شدن کابینه می‌شود و انحلال کابینه هم منجر به انتخابات زود هنگام می‌شود و آن وقت سرنوشت سیاسی نتانیاهو مبهم و به شکست و یا زندان منجر می‌شود. این هم یکی دیگر از عوامل خریدن وقت است.

نظر شما