شناسهٔ خبر: 67744673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نارضایتی نماینده دورودو ازنا از نحوه تخصیص اعتبارات استان لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از نحوه تخصیص و توزیع اعتبارات در لرستان انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، روح‌الله لک علی‌آبادی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دورود در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان دورود از بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات استان رنج می‌برد و متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در تخصیص اعتبارات سلیقه‌ای عمل می‌کند.

وی افزود: شهرستان دورود با وجود برخورداری از منابع غنی و ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه‌های گوناگون، از نظر شاخص‌های توسعه در رتبه‌های پایین قرار دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای یک سال شهرستان، بسیار مضحکانه است، گفت: برای پروژه‌های آب، برق، کشاورزی، فرهنگی، آموزش و پرورش، درمان، ورزش و راهداری شهرستان توزیع ناعادلانه و نامتوازن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دورود از نظر وسعت، جغرافیا و جمعیت سومین شهر استان است، اما از نظر بودجه تخصیص پیداکرده ظلم آشکاری به آن شده است و عضو سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صحبت‌های بنده را به استاندار انتقال دهد.

حق مردم شهرستان دورود ضایع شده است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از برگزاری این جلسه گفت: فرمانداری و همه ادارات شهرستان را تعطیل کرده‌ایم تا در مورد ۱۰۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون تومان بودجه حرف بزنیم!!!

وی بیان کرد: در نشست با رئیس آموزش و پرورش مشخص شد برای احداث دیوار مدرسه‌ای بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است، حال با این بودجه اختصاص پیدا کرده چه اقداماتی می‌شود، انجام داد؟

وی با اشاره به خدمات شهرستان دورود به استان و بالعکس، اظهار داشت: اگر بخواهیم جزیره‌ای اداره کنیم، واقعاً حق مردم دورود ضایع شده و فرماندار هم از این بودجه ناراضی است و برگزاری این جلسات وقت تلف کردن است.

وی اضافه کرد: استانداری باید یک توزیع عادلانه بودجه و ثروت را در کل استان داشته باشد.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان از نظر جغرافیایی، جمعیت و کمیت یک سوم دورود نیستند اما بودجه بیشتری به آنها اختصاص داده شده است، ادامه داد: با تخصیص این بودجه به شهرستان دورود احساس می‌شود، ظلم بیشتر و آشکارتر خواهد شد و نماینده حاضر استاندار در جلسه صحبت‌های بنده را به استاندار لرستان انتقال دهد.

این بودجه اختصاص داده شده را می‌توانیم از خیران جمع‌آوری کنیم

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه با ۱۸۰ میلیارد تخصیصی که معلوم نیس، ت چقدر محقق می‌شود، تصریح کرد: از ۱۸۰ میلیارد تومان قطعاً ۹۰ میلیارد تومان به شهرستان ما خواهد رسید و ما می‌توانیم این مبلغ را از خیران و افرادی که در شهرستان ساخت‌وساز انجام می‌دهند، جمع‌آوری کنیم.

علی‌آبادی تخصیص ۹۰ میلیارد تومان به شهرستان را وقت تلف کردن در جلسات دانست و افزود: استاندار ۹۰ میلیارد تومان را به دیگر شهرستان‌های استان اختصاص دهد و وقت و زمان را هدر ندهیم.

وی عنوان کرد: اگر قرار بر این باشد جلسه با مدیران برای ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان بگذاریم، این مبلغ تخصیصی را نمی‌خواهیم و به مردم و مدیران شهرستان قول می‌دهم این ۹۰ میلیارد تومان را از بودجه ملی به شهرستان اختصاص دهم.

وی گفت: باید این خبر به استان برسد که ما در شهرستان دورود نسبت به شاخص‌ها اعتراض داریم و با وجود ناچیز بودن منابع اما در همین نیز عدالت و انصاف رعایت نشده است، پس دلیلی برای بحث بر روی آن وجود ندارد و این موضوع باید به استاندار و حوزه مدیریت برنامه‌ریزی استان برسد که عزیزان می‌فهمند و خوب هم می‌فهمند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه می‌دانیم که جاهای دیگر چه خبر است، تصریح کرد: ما باید از حق و حقوق مردم دفاع کنیم و در مورد تقسیم بودجه استان باید تجدیدنظر شود.

وی بیان کرد: بنده نگرانی نسبت به فرماندار و مدیران شهرستان ندارم و قرار نیست ما هم مدیر باشیم هم پاسخگو و هیچ امکاناتی نداشته باشیم به این شکل نمی‌شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هیچ منطقی حاکم نیست، بدون تردید به صورت علمی و منطقی از حق شهرستان و مردم دفاع خواهم کرد.

نظر شما