شناسهٔ خبر: 67744510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: راهپیمایی اربعین مهمترین رویداد فرهنگی است

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان مهمترین رویداد اعتقادی، فرهنگی و سیاسی به شمار می‌رود که برخلاف میل دشمن باید هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین برنامه دشمن در شرایط کنونی برگزار نشدن و یا ضعیف برگزار شدن راهپیمایی اربعین است تا به این شکل به این تجمع بزرگ آسیب وارد شود در حالی که هر سال راهپیمایی اربعین با هماهنگی و تعامل مثبت مردم و مسوولان به صورت ملی (تعامل مثبت مسوولان عراقی و ایرانی) و استانی به بهترین شکل و به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین به عنوان یک رویداد مهم بین‌المللی توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند.

حیدری مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز راهپیمایی اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: زیبایی این حماسه پرشور به مردمی بودن آن است.

وی با تاکید بر فعالیت کمیته‌های ستاد اربعین برای هماهنگی هرچه بیشتر و فراهم کردن شرایط حضور مردم در این راهپیمایی افزود: برای هماهنگی هرچه بیشتر افزون بر تشکیل ستادهای استانی، ستادهای شهرستانی نیز باید تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل کمیته اعزام در ستاد اربعین اضافه کرد: تلاش شود با هماهنگی بین مدیریت حج و زیارت و ستاد عتبات عالیات استان اعزام‌ها برای حضور مردم در راهپیمایی اربعین به صورت کاروانی، مسجد محور و هیاتی انجام شود.

حیدری با اشاره به گرمای شدید و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نیازهای بهداشتی و درمانی با هدف خدمات رسانی به زائران انجام شود.

ثبت‌نام ۲۴ موکب چهارمحال و بختیاری برای حضور در پیاده‌روی اربعین

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۲۴ موکب برای حضور و خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی از این استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ تا ۲۲ موکب می‌توانند برای حضور در این راهپیمایی مجوز بگیرند.

علی کیانی افزود: تاکنون یک سوم این موکب‌ها در استان توانسته‌اند مجوز لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط متفاوت صدور مجوز موکب‌ها در سال‌جاری اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده مجموعه ثبت اسناد باید نسبت به صدور مجوز و شناسه موکب‌ها اقدام کند.

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شعبه چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد کل موکب‌های ثبت‌نام شده سه موکب بهداشت و درمان است که روزانه به سه تا سه هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه‌روز خدمات ارائه می‌کنند.

کیانی با بیان اینکه از تعداد کل موکب‌ها سه موکب مربوط به خواهران و مابقی برادران است افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سه موکب در شلمچه، چهار موکب در کربلا و مابقی در مسیر پیاده روی مستقر می‌شوند.

وی بر ضرورت تامین آب، یخ، تانکرهای آبرسانی، ژنراتور برق، حضور کامیون‌ها و پوشش رسانه‌ای گسترده این حرکت مهم فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، همه ساله جمعیت چند میلیونی از سراسر جهان در ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان به عراق عزیمت می‌کنند و مسیر نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

نظر شما