شناسهٔ خبر: 67744476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولیدات نمایشی استان یزد حمایت می‌شوند

زهراالسادات موسوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن بیان این که تولیدات نمایشی استان یزد در محورهای مشخص از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند، گفت: آخرین مهلت شرکت در این فراخوان ششم شهریورماه سال جاری است.

صاحب‌خبر -

«احسان عابدی» ضمن اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی یزد از اجراهای عمومی نمایشی در بخش‌های نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای حمایت می‌کند، گفت: هدف از این حمایت تقویت گروه‌های نمایشی فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در استان است‌.

وی اظهار کرد: این طرح دربرگیرنده تمامی مراحل اجرا، از طرح تا تولید و اجرای عمومی است‌.

وی در خصوص موضوع‌های اجراهای مورد حمایت نیز اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس، شهدای غریب، فلسطین و غزه، شهدای مدافعان وطن، شهدای یزدی واقعه تروریستی راسک، تقبیح سقط جنین، فرهنگ کارآفرینی و روحیه آبادگری مردمان یزد از موضوعات مورد حمایت این طرح است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: مفاخر و مشاهیر یزد شامل شهید آیت الله صدوقی، حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، فرخی یزدی، مهدی آذریزدی، شهید سیدرضا میرحسینی چاهوکی، شیخ محمدتقی بافقی نیز از موضوع‌های مورد حمایت اجراهاست.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات نمایشی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی طبق سرفصل‌های طرح قرارگاه شهید آوینی استان یزد است.

عابدی ضمن بیان اینکه در طرح یاد شده به چهار گروه نمایشی در بخش خیابانی تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌شود، گفت: در بخش صحنه‌ای نیز به چهار اثر نمایشی برگزیده تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه ثبت نام در این طرح نیز گفت: هنرمندان برای ثبت‌نام و برخورداری از این حمایت می‌توانند با تکمیل فرم تقاضا، ارسال متن در بخش خیابانی و نمایشنامه در بخش صحنه‌ای به همراه مجوز کتبی نویسنده به آدرس یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، معاونت هنری اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد یزد، عابدی در پایان اظهار کرد: آخرین مهلت دریافت طرح‌ها و نمایشنامه‌ها در هر دو بخش این فراخوان ششم شهریور ماه سال جاری است.

انتهای پیام

نظر شما