شناسهٔ خبر: 67744424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو حزب کارگزاران:

رئیس‌جمهور نگاهی متناسب به نیازهای امروز زنان جامعه داشته باشد

زهرا نیکدل

رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی گفت: هنگامی که در رأس قوه مجریه، فردی قرار بگیرد که نگاهی متناسب با نیازهای امروز زنان جامعه داشته باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم.

صاحب‌خبر -

مهدیه یاوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدگاه آقای پزشکیان نسبت به زنان، اظهار کرد: در گفتمان دکتر پزشکیان، زنان جایگاه قابل توجه و مهمی دارند. همان‌ طور که در کارزار انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری مشاهده کردیم، آقای پزشکیان بارها به‌ مسئله زنان پرداخت و بر موضوعاتی چون تخصص‌گرایی، بهره‌مندی از توان و شایستگی‌ زنان و مردان، رفع تبعیض‌ها علیه زنان به‌ اشکال مختلف، توسعه عدالت جنسیتی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار کشور تأکید داشت. یکی از مهم‌ترین مسائلی که آقای پزشکیان در دولت چهاردهم دنبال خواهد کرد، مسئله استقلال مالی زنان و تسهیل دسترسی برابر به‌ منابع مالی خواهد بود. 

وی افزود: هنگامی که در رأس قوه مجریه، فردی قرار بگیرد که نگاهی متناسب با نیازهای امروز زنان جامعه داشته باشد و بتواند این نگاه را در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور جاری سازد، می‌توانیم امیدوار به‌ تسریع  روند باشیم. 

رئیس دفتر سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور زنان در مقام‌های عالی‌رتبه کشور، بیان کرد: صرف واگذاری جایگاه‌های مدیریتی در لایه‌های بروکراتیک به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای امروز زنان جامعه ما باشد. چنانچه ما حتی تجربه وزیر زن نیز در دولت دهم به‌عنوان یک استثنا در سال‌های پس از انقلاب اسلامی داشتیم. اگر ما قائل به‌ شایسته‌سالاری، حضور زنان توانمند در کنار مردان و فراهم کردن فرصت برابر برای زنان در سطوح عالی مدیریتی باشیم، در راستای توسعه کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و غیره باید هرچه بیشتر از ظرفیت زنان توانمند در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان بهره‌ بگیریم. متأسفانه غیبت زنان در عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری سبب شده است که در سیاست‌گذاری‌های کلان، نیازهای نیمی از جامعه یعنی زنان نادیده انگاشته شود، چرا که مردان تجربه زیست روزمره زنان را ندارند و نمی‌توانند با درک واقعی نسبت به‌ نیازهای آنان تصمیم‌گیری کنند. حضور بیشتر زنان در جایگاه‌های کلان مدیریتی، می‌تواند این نقصان را به‌ تدریج برطرف کند.

یاوری با اشاره به بلوغ جامعه در پذیرش حضور زنان در کابینه دولت، عنوان کرد: دولت باید بر اساس رعایت اصل عدالت جنسیتی و شایسته‌سالاری، فرصت حضور زنان در سطوح عالی مدیریتی را فراهم کند تا نتیجه کار همه را شگفت‌زده کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قطعا آقای پزشکیان مسیر دشواری را برای حضور زنان در کابینه پیش‌رو دارد، گفت:  اعلام مواضع انتخاباتی صریح‌ و شفاف دکتر پزشکیان در این مورد و مسیر پیش گرفته شده پس از اعلام رسمی ریاست‌جمهوری ایشان، می‌توانیم به‌ آینده امیدوار باشیم. صداقت و شفافیت دکتر پزشکیان و محرم دانستن مردم، از جمله ویژگی‌های مثبت رئیس‌جمهور منتخب است، قطعا مردم و افکار عمومی با توجه به‌ شفافیتی که در فرایند انتخاب شایستگان وجود دارد و مسیری که رصد می‌کنند، در این راه حامی ایشان خواهند بود.

انتهای پیام 

نظر شما