شناسهٔ خبر: 67744396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسبقیان: نتیجه گرفتن در ورزش مثل خم رنگرزی نیست/ وزنه‌برداری در حال پوست‌اندازی است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت:نتیجه گرفتن در ورزش مثل خم رنگرزی نیست که زود به آن رسید. باید برای رسیدن به این اهداف هم برنامه و هم تمرینات سخت و سنگین داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: مجمع بسیار خوبی بود و حس خوبی نیز به من دست دارد زیرا قهرمانان بلندآوازه جهان و المپیک را در این مجمع دیدم. شک ندارم هر کدام از این قهرمانان نکته‌ای را به فدراسیون یادآور شدند. این نکات در توسعه وزنه‌بردای موثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزنه‌برداری در حال پوست اندازی است گفت: برای رسیدن به شرایط نرمال این رشته ما در حال طی کردن یک مسیر هستیم و نتیجه گرفتن نیز مثل خم رنگرزی نیست که زود به آن رسید. باید برای رسیدن به این اهداف هم برنامه و هم تمرینات سخت و سنگین داشت.

اسبقیان با ذکر خاطره‌ای از ادوار گذشته المپیک افزود: یادم می‌آید حسین رضازاده در شرایط سخت و در زیر پله تمرین می‌کرد و از آنجا قهرمان المپیک شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص اقدامات فرهنگی در ورزش نیز گفت: ورزشکاران نه تنها در حوزه قهرمانی بلکه در حوزه فرهنگی نیز برای جوانان نیز باید الگو باشند. اما اگر روح و جسم را در کنار هم پرورش ندهیم، دچار مشکل می‌شویم. قطعا سجاد انوشیروانی به مسائل فرهنگی هم توجه دارد و خواهد داشت.

اسبقیان گفت: مدیران کلی که در استان‌ها به وزنه‌برداری کم توجهی کنند، باید در مورد آنها فکر جدی کرد. وزنه‌برداری از گذشته‌های دور موجب افتخار برای ایران بوده است لذا کسانی که به این رشته بی‌توجهی می‌کنند باید فکری به حالشان بکنیم. باور داریم که وزنه‌برداری از ستون‌های ورزش کشور است.

معاون فرهنگی، قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مدال در المپیک تصریح کرد: اکنون ورزش ایران دغدغه نتیجه و مدال در المپیک را دارد و با چراغ قوه به دنبال مدال می‌گردیم که ورزشکاران افتخارآفرینی کنند. برای رسیدن به این افتخارات رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری به ما کمک می‌کنند و نمی‌شود به سادگی از کنار این رشته‌ها گذشت.

نظر شما