شناسهٔ خبر: 67744151 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیل اتحادیه جهانی از تقابل پادشاهان در پاریس

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی در گزارشی به احتمال تقابل غول‌های کشتی آزاد ایران و ترکیه در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی کشتی با تجزیه و تحلیل عملکرد قهرمانان کشتی آزاد در المپیک پاریس از احتمال تقابل امیرحسین زارع با طاها آکگل در مرحله نیمه‌نهایی کشتی المپیک پاریس خبر داد. براساس رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی زارع جوان اول کشتی ایران به احتمال زیاد در مرحله نیمه‌نهایی تقابل سختی با طاها آکگل دارد.

اتحادیه جهانی کشتی در تحلیل این تقابل نوشت: زارع و آکگل در سه سه گذشته به مصاف هم رفتند که سهم زارع ۲ پیروزی و سهم غول ترکیه‌ای یک برد بود. زارع در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ در نروژ با نتیجه قاطع ۴ بر صفر از سد آکگل گذشت اما یک سال بعد در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ در بلگراد مقابل آکگل با نتیجه ۴ بر ۲ تن به شکست داد.

زارع در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف طاها آکگل رفت و با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید.

در گزارش اتحادیه جهانی کشتی به تقابل‌های حساس دیگر کشتی آزاد پرداخته شده که مهمترین آن تقابل اخمت تاج الدینوف با کایل اسنایدر آمریکایی در وزن ۹۷ کیلوگرم است. در این وزن امیرعلی آذرپیرا نماینده کشتی ایران به شمار می‌رود.

رقابت‌های مرحله مقدماتی اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک روز ۱۹ مرداد (۹ آگوست) در سالن (CHAMP-DE- MARS ARENA) برگزار خواهد شد. فینال این ۲ وزن نیز روز ۲۰ مردادماه در این سالن برگزار خواهد شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی نماینده ایران است که به احتمال زیاد در مرحله یک‌هشتم نهایی کشتی المپیک باید به مصاف کایل دیک آمریکایی برود.

نظر شما