شناسهٔ خبر: 67744104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش در سال ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بودجه سازمان ورزش در پایان دوره قبل کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. در سال ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش اختصاص داده شده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بودجه سازمان ورزش در پایان دوره قبل کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. در سال ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در آیین بهره برداری از مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی قائم (عج) که در یکصد و سی و چهارمین پویش امید و افتخار در منطقه یک برگزار شد، اظهار کرد: از گذشتگانی که کار این پروژه را شروع کردند تشکر می کنیم اما در یک دوره ای کار پروژه متوقف شد و در ۱۷ ماه گذشته با یک تلاش جهادی به سرانجام رسید.

وی افزود: ما در مدیریت شهری و شورای شهر تلاشمان را گذاشتیم که وظایفی که برعهده ما است درست انجام شود زیرا باید کار در مسیر حل مشکل شهر انجام‌شود، اما اگر وارد مسائل حاشیه ای شویم از مسیر خارج شدیم.  امروز در همه مناطق شهر می‌بینیم که کار عمرانی و زیرساختی در حال انجام است.

آخوندی ادامه داد: وقتی شما این پروژه قائم را ببینید و بگویید در شهرک قائم کاری انجام نشده کسی به حرف شما توجه نمی کند. وقتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در شهر تهران ریختید اگر همه منتقدان بیایند و بگویند که شهرداری عملکردی نداشته، مردم  به این تخریب ها توجهی نخواهند کرد. هر چند تلاش ها باید ادامه داشته باشد و قرار نیست همه مشکلات عالم در یک دوره چهار ساله حل شود. در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ که شورا تحویل گرفته شده بودجه ۴۸ هزار میلیاردی تصویب شده بود و در اواخر سال این عدد اصلاح شده و به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود و مدیریت شهری ششم در پایان سال آن را محقق کرد. اما در حدود ۳۵ ماهی که این دوره آغاز به کار کرده، امسال عدد بودجه به ۱۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده و حدود ۴.۵ برابر شده و این غیر از تلاش و کوشش در همه مناطق شهر نبوده است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۵۰ درصد از درآمد ۱۰۷ هزار میلیاردی شهر از بخش شهرسازی بوده ، جایی که همیشه در باره آن تبلیغات منفی می شد. تعامل و همکاری و تلاش باعث شد در این دوره درآمدهای ما در بخش های پایدار مناسب باشد.

وی گفت: در پایان دوره قبل مدیریت شهری، بودجه منطقه یک ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و امروز بودجه منطقه یک ۱۷۰۰ میلیارد تومان است و بیش از این نسبت افزایش را در مناطق جنوبی در بحث بودجه داریم .

آخوندی یادآور شد: البته نظارت ما بر شهرداری نیز نظارت دقیقی است اما بیشتر همکاران ما ترجیح‌شان این است که پشت میکروفون ها ایرادات را داد نزنیم. سال گذشته یک هزار پروژه توسعه محلی و امسال حدود ۱۷۰۰ پروژه توسعه محلی داریم . بودجه سازمان ورزش در پایان دوره قبل کمتر از ۳۰۰ میلیارد تومان بود و اکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. در سال ۱۴۰۳ حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش اختصاص داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: از اقدامات صورت گرفته این است که ۱۲ ایستگاه مترو و بیش از ۲۰ کیلومتر خط مترو انجام شده است و دوبرابر کل بودجه سال ۱۴۰۰، امسال فقط به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است. مردم از دعواها خسته شدند و باید این عملکردها به گوش مردم برسد. وظیفه ما فقط کار و نوکری است و نباید وقت مردم و سرمایه های شهر را تلف کنیم.

 انتهای پیام/ 

نظر شما