شناسهٔ خبر: 67744095 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شوکه شدن تاج از دیدن ورزشگاه آزادی

ریاست فدراسیون فوتبال از وضعیت فعلی ورزشگاه آزادی به شدت ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از  "ورزش‌ سه"، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال صبح امروز به همراه برخی دیگر از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ و همین‌طور مدیران استقلال و پرسپولیس جلسه‌ای برای بررسی وضعیت بهبود ورزشگاه آزادی برگزار کرد و پس از این جلسه هم اعضای حاضر در این جلسه بازدیدی میدانی از استادیوم داشتند.

مهدی تاج پس از پایان این جلسه درمورد صحبت‌های انجام شده در ستاد آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای بازی‌های تیم ملی، استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: «این ستاد باید هر روز در ورزشگاه آزادی تشکیل شود. شاید ضرورتی نداشته باشد هر روز اینجا حضور داشته باشیم اما لازم است این ستاد تشکیل شود. روز گذشته در بازدید از ورزشگاه آزادی جا خوردم. همه قسمت‌ها را دیدم.» 

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: «این ورزشگاه قدیمی است و باید برای بازسازی آن هزینه شود. یک بار لودر بردند و قسمت‌هایی را تخریب کردند. روز گذشته نیز لودر آوردند و این اتفاق افتاد. خوشبختانه امنیت سکوها تامین شده که مهمترین کار ورزشگاه بود. در این ستاد باید از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و شرکت توسعه حضور داشته باشند. اساس کار برای باشگاه‌هاست.»

 مهدی تاج سپس در ادامه به کم کاری استقلال و پرسپولیس برای بهبود وضعیت ورزشگاه آزادی پرداخت و گفت: استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و باید جلسه می‌گذاشتند و پیگیر وضعیت ورزشگاه می‌شدند. AFC درخواست معرفی ورزشگاه محل میزبانی را کرده است. اگر ورزشگاه تأیید شد که بازی برگزار می‌شود اما اگر نشد، ورزشگاه دیگری را معرفی می‌کنیم. باید دست به دست هم بدهیم تا کارها انجام شوند. ستاد فعلی باید تا روز مسابقه تشکیل شود. همه باید بیایند، اقدامات انجام شده را ببینند و بررسی کنند. استقلال و پرسپولیس نیز باید دخیل باشند چون بهره‌بردار هستند. اگر بودجه ندارند ورزشگاه را بازسازی کنند یا هر مشکل دیگری، حداقل در جریان مسائل باشند.

تاج ادامه داد: صحبت‌های مسئول دپارتمان مسابقات بین‌المللی درمورد قوانین جدید درست بود و باعث نگرانی شده است. اساس کار ما انجام امورات ورزشگاه آزادی است اما اگر در هر صورت نشد اولویت باید تشکیل این ستاد برای برگزاری مسابقات باشد. در قسمت‌هایی که ورزشگاه آماده نشده باید دیوار حائل بکشیم. هر چند برای این قسمت‌ها صندلی‌ها خریداری شده است اما اگر دیر رسید باید از قسمت‌های دیگر ورزشگاه استفاده شود.

 تاج ادامه داد: VIP و CIP برای برگزاری بازی‌ها باید آماده باشند. مقاومت سکوها تأمین و صندلی‌ها خریداری شده ولی حداقل باید این دو قسمت را به AFC بدهیم تا میزبانی را داشته باشیم. مسئولان AFC دنبال ظرفیت ورزشگاه نیستند. ظرفیت ورزشگاه هر مقداری باشد قابل قبول است. کسی نگفته حتماً باید 60 تا 80 هزار نفر ظرفیت داشته باشید. ورزشگاه آزادی در حال حاضر این ظرفیت را دارد ولی باید اولویت‌هایی مانند VIP و CIP تأمین شوند تا مانع برگزاری بازی نباشند.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص جرایمی که AFC به خاطر آماده نبودن ورزشگاه محل میزبانی مسابقات در نظر گرفته، گفت: جریمه‌ها سنگین هستند. باشگاه‌ها 300 هزار دلار جریمه خواهند شد. 82 هزار دلار جریمه‌ای که برای سپاهان در نظر گرفتند عدد کمی نبود. علاوه بر جریمه، گرفتن میزبانی هم وجود دارد. اگر تیمی بیاید و نتوانیم بازی را برگزار کنیم، نتیجه 3 بر صفر می‌شود. این مسائل است که باعث شده دور هم جمع شویم. کارهایی که در ورزشگاه آزادی انجام شده قابل تحسین است. شرکت توسعه یک ورزشگاه را کامل ساخته، صندلی‌ها را عوض کرده و مقاومت سکوها را بالا برده است. اگر زمین عادی وجود داشت شاید راحت‌تر ورزشگاه می‌ساختند.

تاج در پایان گفت: استقلال و پرسپولیس باید فعال باشند. هیچ‌کس حق کار نکردن ندارد. همه باید کار کنیم و به سمتی برویم که این ورزشگاه آماده شود. در مورد سایر ورزشگاه‌ها بعدا صحبت می‌کنیم. فعلاً ورزشگاه آزادی در اولویت است.

نظر شما