شناسهٔ خبر: 67743963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

صنایع دستی آذربایجان‌غربی حمایت شود

المیرا عسگری زاده

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نیازمند است از صنایع دستی استان حمایت شود تا با رونق سبد اقتصادی استان، هنرمندان نیز منتفع شوند. 

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان ۳۰ تیرماه در جلسه شورای اداری استان که با حضور سید عزت اله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی، استانی دارای ظرفیت و پتانسیلهای فراوانی در بخشهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، افزود: آذربایجان استانی با بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت ملی و دارای آثاری با ثبت جهانی، همچنان دارای بناهایی برای ثبت در یونسکو است. 

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی و بی‌نظیر و اقلیم و آب و هوای متنوع استان، افزود: با وجود ظرفیتهای گردشگری مذهبی، دفاع مقدس و سلامت در استان، ضروری است زیر ساختهای گردشگری بهبود یابد که لازمه آن مشارکت سرمایه گذاران است. 

استاندار ادامه داد: میراث فرهنگی استان نیازمند تقویت است که مشارکت بخش خصوص را می‌طلبد. 

معتمدیان با اشاره به اینکه جهشهای خوبی در حوزه های مختلف از جمله حوزه عمرانی و اقتصادی استان طی ۳ سال گذشته اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با تامین منابع مالی ۵ هزار پروژه نیمه تمام استان در دولت سیزدهم به اتمام و به بهره برداری رسید. 

وی با اشاره به تکمیل ۱۱۰۰ کلاس درس در استان گفت: طی هفته دولت امسال، ۵۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد همچنین هزار کلاس درس نیز حال اتمام است. 

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه ورزش عمومی و تخصصی زیرساختهای خوبی انجام شده و پروژه های فاخری به بهره برداری رسیده است. 

معتمدیان با بیان اینکه رشد شتابانی در شاخصهای مختلف در استان طی دولت سیزدهم را شاهد بودیم، اظهار کرد: در دولت سیزدهم سرعت کار در اتمام پروژه‌های عمرانی با وجود تورم افزایش یافته است.  

وی افزود: با تلاشهای نیروهای نظامی و انتظامی و فراجا امنیتی مثال زدنی در استان حاکم است و آذربایجان‌غربی جزو ۵ استان امن کشور است.

استاندار با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم و امن در استان افزود: با تلاشهای انجام شده ارگانهای مختلف و نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی در انتخابات هیچ چالش امنیتی نداشتیم. 

معتمدیان با بیان اینکه اجازه ندادیم هیچ تخلفی در انتخابات اخیر رخ دهد، گفت: وظیفه ما صیانت از آرا بود و در انتخابات اخیر از آرای مردم صیانت شد.

وی خاطر نشان کرد: خدشه وارد کردن به اعتماد عمومی مردم خط قرمز ما است، و خوشبختانه سلامت انتخابات با هم افزایی انجام شده، تامین شد. 

انتهای پیام

نظر شما