شناسهٔ خبر: 67743456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان همدان:

تولد ۵۲۸۴ نوزاد در همدان

فرنوش رئیسی

مدیرکل ثبت احوال استان همدان به تولد ۵۲۸۴ نوزاد در سه ماهه نخست سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰۱۶  مورد تولد در استان ثبت شده یعنی ۵.۱ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

بابک بختیاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از این تعداد ۳۴۱۱ نوزاد در شهر و ۱۶۰۵ نوزاد در روستا متولد شدند که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۶۶۴ ولادت شهری و ۱۶۲۰ ولادت روستایی بوده یعنی ۶.۹ درصد ولادت شهری و ۰.۹ درصد ولادت روستایی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بختیاری با بیان اینکه از ۵۰۱۶ نوزادی که در سه ماهه نخست امسال متولد شدند، ۱۰۴ مورد یعنی ۲.۱ درصد دوقلو و ۶ مورد سه قلو بودند، تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال به‌طور متوسط در هر ماه ۱۶۷۲ نوزاد و در هر شبانه‌روز ۵۴ نوزاد و در هر ساعت دو نوزاد در سطح استان متولد شدند.

بختیاری با بیان اینکه ۲۸۹۲ ازدواج در سه ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است، گفت: این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۱۳۶ مورد بوده یعنی امسال ازدواج  ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۷۹ طلاق در سه ماهه نخست سال گذشته در استان ثبت شده که این آمار امسال با ۱.۵ درصد کاهش به ۸۶۶ مورد رسیده است.

بختیاری با بیان اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ۳۱ ازدواج و ۹ طلاق به ثبت رسیده است، افزود: نسبت ازدواج به طلاق ۳.۳ درصد بوده یعنی تقریبا ۳ ازدواج به ازای یک طلاق داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: آمار وفات استان همدان در سه ماهه نخست سال جاری ۲۸۳۰ مورد ثبت شده که نسبت به آمار ۲۷۵۲ مورد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸۵۳ نفر از متوفیان ساکن شهر و ۹۷۷ نفر از متوفیان ساکن روستا هستند، یادآور شد: به‌طور متوسط در هر ماه ۹۴۳ فوت، در هر شبانه‌روز ۳۰ فوت و در هر ساعت یک فوت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما