شناسهٔ خبر: 67743305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲ هزار تن گوشت در سبزوار تولید شد

سبزوار- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۲ هزار و ۱۳ تن گوشت قرمز و سفید، بهار امسال توسط دامداران و مرغداران این شهرستان خراسان رضوی تولید شد.

صاحب‌خبر -

دکتر برات‌الله زیدآبادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۹۵ تن و ۲۰۸ کیلوگرم از این تولیدات گوشت قرمز و هزار و ۶۱۸ تن و ۲۳۷ کیلوگرم نیز گوشت مرغ و بوقلمون بوده است.

وی افزود: گوشت قرمز تولیدی از کشتار ۱۹۳ نفر شتر، هزار و ۱۴۶ راس گاو، پنج هزار و ۲۱۲ راس گوسفند، هزار و ۵۴۴ راس بز و ۲۷ قطعه شترمرغ حاصل شده و گوشت سفید تولید شده نیز با کشتار یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۸۹۱ قطعه مرغ و ۱۰ هزار و ۲۸۲ قطعه بوقلمون به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان این شبکه بهار امسال در نظارت بر فرآیند تولید فراورده های گوشتی، لاشه ۱۰ راس دام را به وزن هزار و ۳۸۹ کیلوگرم و ۱۳ هزار و ۷۸۲ قطعه مرغ به وزن ۱۶ هزار و ۹۴۲ کیلوگرم، با توجه به برخی ملاحظات و به علت زردی مفرط، لاغری مفرط، احتمال داشتن سل و دیگر بیماری ها ضبط و از چرخه مصرف خارج کردند.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: در بحث نظارت بر فراورده های خام دامی نیز کارشناسان این شبکه در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۵۲۶ بازدید از مراکز مختلف تهیه، تولید و عرضه انجام داده و با ۵۴ مورد نمونه برداری، ۲۱۵ فقره آزمایش انجام دادند.

دکتر زیدآبادی افزود: با آزمایش های انجام شده این تولیدات در ۱۸۲ مورد غیربهداشتی تشخیص داده شد که منجر به ضبط و معدوم سازی ۹۲ تن و ۴۹۱ کیلوگرم تولیدات دامی شد.

وی یادآور شد: در این مسیر ۲۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد و ۲ واحد متخلف نیز پلمب شد.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز و سفید در خراسان رضوی است.

این شهرستان دارای ۲۵۰ هزار رأس دام سبک، ۱۳ هزار رأس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

نظر شما