شناسهٔ خبر: 67743193 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدارک لازم برای گذرنامه موقت اربعین + هزینه ثبت نام پاسپورت زیارتی، تمدید در police-man.ir

افرادی که برای ایام اربعین قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید از دو روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و یا از طریق اپلیکیشن پلیس من به نشانی police-man.ir برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) مصادف با ۲۰ صفر اربعین نام دارد. در روزهای آخر ماه صفر و مصادف با اربعین حسینی، تعداد زیادی زائر به مقصد عراق و زیارت عتبات عالیات قصد ترک کشور ایران را داشته و برای ورود به کشور عراق باید مجوزی را دریافت کنند. به طور کلی گذرنامه‌های موقت، به برگه ترددی گفته می‌شود که به مسافرین و مهاجرین این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن بتواند به سفرهای کوتاه مدت رفته و سپس به کشور بازگردند.

بیشتر بخوانید:

سامانه ثبت نام اربعین ۱۴۰۳

اربعین ۱۴۰۳ چه روزی است؟

  • تاریخ اربعین در تقویم شمسی برابر با یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ است.
  • تاریخ اربعین در تقویم میلادی برابر با ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ است.
  • تاریخ اربعین در تقویم قمری با ۲۰ صفر ۱۴۴۶ برابر است.

اربعین

گذرنامه اربعین یا پاسپورت زیارتی چیست؟

پاسپورتی که برای ایام اربعین و تنها جهت مسافرت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین، قابل استفاده است را گذرنامه اربعین یا پاسپورت زیارتی می‌نامند. گذرنامه زیارتی برای افرادی که پاسپورت ندارند یا گذرنامه آنها منقضی شده است قابل استفاده است و می‌توان آن را به روش حضوری و آنلاین درخواست داد. گذرنامه اربعین را می‌توان به روش حضوری و آنلاین درخواست داد و هزینه آن نیز بسیار کمتر از پاسپورت‌های عادی است. لازم است به این نکته توجه داشته باشند که پس از پایان مراسم پیاده‌روی در کشور عراق، اعتبار گذرنامه زیارتی تمام می‌شود و اشخاص، ملزم هستند تا به کشور بازگردند تا مشمول ضمانت اجراهای سنگین ورود غیرقانونی به کشور خارجی نشوند.

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه موقت

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه موقت همانند مدارک دریافت پاسپورت دائمی است اما در کل برای اخذ گذرنامه اربعین باید مدارک زیر را به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ارائه داد.

  • شناسنامه (افراد بالای ۱۵ سال: شناسنامه عکس‌دار، افراد زیر ۱۵ سال: علاوه بر شناسنامه، گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکس‌دار)
  • کارت ملی (در صورت نداشتن کارت ملی، ارائه برگه تأیید از ثبت‌احوال الزامی می‌باشد.)
  • یک قطعه عکس
  • ارائه گذرنامه (در صورت موجود بودن)
  • اجازه خروج از کشور برای خانم‌های متأهل
  • رضایت‌نامه پدر (در صورت مجرد و زیر سن قانونی‌بودن)
  • اصل گواهی فوت همسر (درصورتی‌که فوت کرده باشند)
  • ارائه اصل برگه طلاق (در صورت جدایی)
  • به‌همراه‌داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت برای آقایان
  • ارائه نامه اشتغال به تحصیل (در صورت دانشجو یا محصل بودن)

گذرنامه اربعین مختص چه کسانی است؟

گذرنامه اربعین مخصوص کسانی است که فاقد پاسپورت معتبر یا از تاریخ اعتبار پاسپورتشان ۳ ماه کمتر باقی مانده باشد.

ثبت نام گذر نامه اربعین از کی آغاز می‌شود؟

ثبت نام گذر نامه اربعین از اول تیر ماه آغاز شده است.

هزینه گذرنامه زیارتی ۱۴۰۳ چقدر است؟

طبق اعلام رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، هزینه گذرنامه اربعین، یک دهم پاسپورت بین‌المللی است. با توجه به این نکته باید گفت هزینه صدور گذرنامه زیارتی در حال حاضر، ۶۵ هزار تومان است.

گذرنامه اربعین

مزیت گذرنامه موقت اربعین

ایرانیانی که برای ثبت نام پاسپورت اقدام نکرده‌اند یا اعتبار پنج ساله پاسپورت آنها، به اتمام رسیده است قبل خروج از کشور باید اقدام به دریافت پاسپورت کنند. اما درصورتی‌که مهلت کافی برای درخواست گذرنامه را ندارید می‌توانید گذرنامه زیارتی درخواست دهید که مدت‌زمان صدور و هزینه آن بسیار کمتر از پاسپورت عادی است.

اپلیکیشن پلیس من

برنامه پلیس من از سوی پلیس ناجا در جهت سهولت دسترسی مردم طراحی شده است. اگر می‌خواهید بدون حضور در دفاتر اداری کارهای مربوط به اتومبیل، گواهینامه و گذرنامه را انجام دهید و نیازی به حضور فیزیکی شما نباشد می‌توانید از طریق دانلود برنامه پلیس من در نسخه‌های اندروید و IOS اقدام کنید. به‌طور کلی، گذرنامه‌های زیارتی تا پنج سال اعتبار دارند و نیاز به تمدید آن‌ها نیست و طبق اعلام مسئولان مربوطه، متقاضیان برای صدور گذرنامه جدید تنها از طریق اپلیکیشن «پلیس من» به نشانی police-man.ir اقدام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

ثبت نام گذرنامه موقت اربعین در روش اینترنتی

  • در مرحله اول شخص باید مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس اینترنتی police-man.ir را در آن جست و جو نماید. پس از آن، می‌بایست گزینه خدمات گذرنامه انتخاب شود.
  • پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت نام برگه گذر موقت اربعین، فرد باید شماره تلفن همراه خود را وارد نماید
  • در مرحله بعدی، شخص لازم است که کدی که به شماره همراه ثبت شده پیامک می‌گردد را در این قسمت وارد نماید.
  • در مرحله بعدی، شخص باید گزینه درخواست گذرنامه زیارتی را انتخاب نموده و مراحل مربوطه را طی نماید.
  • لازم به ذکر است که در حال حاضر، پس از کلیک بر روی گزینه (درخواست گذرنامه زیارتی)، کاربر به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در آن، می‌بایست مراحل احراز هویت را طی نماید. هم چنین، علاوه بر سایت پلیس من، متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن پلیس من نیز درخواست گذرنامه زیارتی خود را ثبت نمایند. مدت صدور گذرنامه ۷۲ ساعت بوده و این سند، به درب منزل متقاضی پست می‌گردد. اخذ گذرنامه زیارتی در درجه اول می‌بایست از طریق وب سرویس و اپلیکیشن موبایلی "پلیس من" انجام شود و در صورت بروز مشکل و عدم ثبت درخواست، متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

تمدید گذرنامه

برای تعویض یا تمدید گذرنامه متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای این کار مانند اطلاعات هویتی و سایر مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس 10+ در سطح شهر مراجعه و یا به صورت اینترنتی نسبت به تعویض و یا تمدید گذرنامه خود کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما