شناسهٔ خبر: 67742539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

برگزاری ۲۳ مانور مقابله با بحران قطعی گاز در مازندران

سرپرست امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: به منظور آمادگی در جهت قطعی گاز در زمان بحران، ۲۳ مانور در سه ماهه نخست سال‌جاری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم جعفری سوادکوهی، پیش از ظهر امروز_شنبه سی‌ام تیر_ در جلسه ستاد پدافند غیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال‌جاری با مشارکت واحدهای مختلف شرکت و سایر دستگاه‌های امدادرسان ۲۳ مانور بحران در گاز مازندران برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد مانور، ۱۸ مورد در حوزه ایمنی در شبکه توزیع و افت فشار ایستگاه‌های تقلیل فشار و پنج مورد نیز در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شامل تهدید امنیتی، خرابکاری و سرقت و تخلیه اضطراری و نشت مواد خطرناک بوده است.

سرپرست امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز مازندران هدف از برگزاری این مانورها را سنجش آمادگی کارکنان امداد و تعمیرات، بررسی نواقص و مشکلات احتمالی در هنگام بروز حوادث برشمرد و گفت: آمادگی تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری، افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه‌حل‌های مقابله با بحران، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش آستانه مقاومت شبکه گازرسانی در مقابل تهدیدات، آسیب‌شناسی به موقع و جلوگیری از هرگونه پیامدهای احتمالی از جمله اهداف مهم طرح‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و برگزاری مانورهای اضطراری است.

جعفری سوادکوهی تصریح کرد: در راستای افزایش تاب‌آوری و پایداری شبکه گاز، تمرین‌های عملیاتی ویژه‌ای در طول سال در سطح ادارات گازرسانی شرکت گاز مازندران اجرا، ارزیابی و پایش می‌شود.

نظر شما