شناسهٔ خبر: 67742537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمایشگاه باکتری‌شناسی بیمارستان کودکان اکبر مشهد کار خود را آغاز کرد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش مولکولی تشخیصی آزمایشگاه باکتری شناسی این بیمارستان با تشخیص بیماری مننژیت عفونی کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید علی جعفری روز شنبه با بیان اینکه واحد آزمایشگاه بیمارستان‌ها از اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان بیماری ها برخوردار است، افزود: شروع به کار در بخش آزمایشگاه تشخیص مولکولی باکتری شناسی با تشخیص بیماری مننژیت عفونی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مننژیت عفونت باکتریال یکی از عفونت‌های شایع در کودکان است و تاخیر در تشخیص آن عواقب ناگواری در پی دارد، بیان کرد: روش‌های سنتی همچون تهیه کشت و اسمیر، شمارش سلولی و غیره برای تشخیص مننژیت باکتریال وجود دارد که این روش‌ها به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک، تاخیر در ارسال نمونه حساسیت بالایی ندارند.

رییس بیمارستان کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روش جدید (پی.سی.آر) پس از سه تا چهار ساعت جواب ارسال و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود، همچنین حساسیت بالا و تخصصی‌تر بودن از دیگر مزیت‌های این روش است که می‌تواند با کم‌ترین تعداد باکتری تست را مثبت نشان دهد.

جعفری گفت: آزمایشگاه باکتری شناسی در تلاشند که این روش را در باکتری هایی که سخت کشت و کند رشد هستند، گسترش دهند و در قدم‌های بعدی پنل‌های تشخیصی برای عفونت‌های گوارشی، عفونت آرتریت ها و غیره اضافه شود.

بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار "علیزاده" در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

نظر شما