شناسهٔ خبر: 67742500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

انتقاد روسیه از سیاست‌های خصمانه لندن در قبال مسکو

ایرنا

سفارت روسیه در لندن در بیانیه ای اعلام کرد تحریم های جدید انگلیس علیه مسکو نشان می دهد که نخست وزیر این کشور هیچ طرح و برنامه ای در رابطه با اوکراین ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سفارت روسیه در لندن در واکنش به تحریم ۱۱ نفتکش روسی در بیانیه ای اعلام کرد دیپلمات های روسی معتقدند که در تیم نخست وزیر جدید انگلیس " کی یر استارمر" اقدامات انجام شده قبلی "بی معنی" قلمداد می شوند و افزایش تحریم های روسی حاکی از آن است که این کشور در جهت گیری سیاست خارجی در رابطه با اوکراین هیچ برنامه ی تازه و جدیدی ندارد.

روسیه بر این باور است که اعمال بسته ای دیگر از تحریم های یک جانبه علیه کشورش که این بار هم زمان با نشست سران جامعه سیاسی اروپا بوده، به صراحت مشخص می کند که انگلیس و دولت جدید حاکم بر آن فاقد هرگونه طرح و نظر جدیدی در رابطه با موضوع اوکراین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات کنونی دولت انگلیس به جای آن که در حال جست و جو برای راه های سازنده و خروج از بحران هایی که نخست وزیر پیشین این کشور "بوریس جانسون " به وجود آورده، باشند همچنان در حال پیروی از رویکرد های قبلی و حامی تحریم ضد روسی هستند. بنابراین هیچ تغییری که حزب حاکم جدید اغلب در مورد آن صحبت می کند، هنوز دیده نشده است.

دیپلمات های روسی هم چنین معتقدند لندن نمی تواند مانعی برای روند طبیعی توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای مستقل جهان باشد و پیامدها و هزینه های این تحریم ها بر زندگی مردم انگلیس تاثیر خواهند گذاشت.

از آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده اند. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مسکو و مشتریان روسیه بوده است.

نظر شما