شناسهٔ خبر: 67742473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رضامراد صحرایی مطرح کرد

تأمین عدالت با بهسازی کلاس‌های درس مناطق کم‌برخوردار

وزیر آموزش و پرورش در آئین نهضت بهسازی و شاداب‌سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس مناطق کم‌برخوردار گفت: فضای آموزشی تأثیر بسیار زیادی در یادگیری، نشاط، سلامتی و شادابی دانش‌آموزان دارد؛ در نتیجه هرچه در این راه بکوشیم به عدالت نزدیک شده‌ایم.

صاحب‌خبر -
گروه‌های جهادی نشان می‌دهند غیر ممکنی وجود نداردبه گزارش خبرنگار ایکنا، آئین آغاز مرحله دوم طرح شهید عجمیان، نهضت بهسازی و شاداب‌سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس مناطق کم برخوردار امروز شنبه، ۳۰ تیرماه در دبیرستان کار و دانش شهید علی‌نقی غیاثی برگزار شد.
 
رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این نشست ضمن تسلیت ایام محرم بیان کرد: باعث افتخار نظام تعلیم و تربیت است که شهید امیر عبدالهیان روزی معلم این مدرسه بوده است. این طرح نام، یاد و مرام شهید عجمیان را زنده نگه داشتند. قرارگاه عدالت تربیتی نمونه‌ای از خلاقیت و نمونه‌ای اعلا از بهروری و کار تربیتی جهادی است.
 
وی ادامه داد: فضای آموزشی تأثیر بسیار زیادی در یادگیری، نشاط، سلامتی و شادابی دانش‌آموزان دارد در نتیجه هرچه در این راه بکوشیم به عدالت نزدیک شده‌ایم. حضور دانش‌آموزان در این طرح ویژگی ممتاز این طرح است. حضور گروه‌های جهادی در مدارس سرمایه‌ای برای کشور است که نشان می‌دهد غیر ممکنی وجود ندارد.
 
صحرایی افزود: دولت سیزدهم دولت کار، امید و مهارت نام‌گذاری شد و در این مسیر گام برداشت. بودجه و امکانات یکی از مؤلفه‌های پیشرفت است اما عامل اصلی نیست؛ باید بر ظرفیت‌ها و نقاط قوت تمرکز کرد و بر پایه ظرفیت برای رفع کاستی‌ها برنامه‌ریزی کنیم‌.
 
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: غیرممکن‌ها با روحیه جهادی، همدلی، انسجام و اتحاد درونی ممکن می‌شود. امیدوارم این کلاس‌هایی که مناسب‌سازی، بهسازی و شاداب‌سازی می‌شوند هدیه‌ای برای دانش‌آموزان این سرزمین باشد.

 

نبود بن‌بست در کار جهادی

 
حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در این مراسم بیان کرد: این کار از جنس الگویی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا همه دستگاه‌ها کنار آموزش و پرورش برای حل مسائل دانش‌آموزان آمدند. کار انجام شده بسیار ویژه است و در کار جهادی و انقلابی بن‌بست وجود ندارد. 
 
وی افزود: اهدافی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اهداف تربیتی هدف‌گذاری شده است و حضور دانش‌آموزان در گروه‌های جهادی ابرکار تربیتی است و به دانش‌آموزان در شناسایی و حل مسائل کمک می‌‌کند. 

 

پیروزی اراده‌ها 

 
ضرغام پرنیان، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش در این نشست بیان کرد: امام راحل به ما آموخت که اراده‌ها پیروز می‌شوند. رئیس‌جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های جهادی داشتند. 
 
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی و شاداب‌سازی شد و امسال ۱۱۰ هزار مدرسه هدف‌گذاری شده‌ است تا در مرحله دوم طرح شهید عجمیان، بهسازی و شاداب‌سازی شوند. ۱۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز جهادی ثبت شده‌اند. سال گذشته حدود 600 میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 1500 میلیارد تومان در مرحله دوم طرح شهید عجمیان صرفه‌جویی شود.

 

لاالله الاالله مسیر رستگاری انسان

 
علی آقا‌محمدی؛ در این نشست بیان کرد: ساخت سازه‌های بزرگ نیازمند مطالعات و تحقیقات بسیار است؛ برای زندگی نیز باید همین رویه را داشت. هیچ قدرتی غیر خدا از نیست و لا الله الا الله مسیر رستگاری انسان است. سقف هستی خداست و دیوارهای آن پیامبر اکرم(ص) است و باید ملاک عمل انسان‌ها عملکرد پیامبر(ص) باشد. همه قدرت‌ها و حرکت‌ها ناشی از خداست و از هیچ قدرتی غیر از خدا نباید ترسید. 

در پایان این مراسم از خانواده شهید روح‌الله عجمیان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

نظر شما