شناسهٔ خبر: 67742441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی تب دِنگی و تعیین نمایندگان ناظر در شوراها در کمیسیون‌های مجلس

تهران- ایرنا- آخرین وضعیت تب دِنگی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی خواهد شد و نمایندگان ناظر در شوراها و مجامع توسط کمیسیون‌های مجلس معرفی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در این هفته تشکیل جلسه خواهند داد و در کمیسیون اقتصادی بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح تبصره‌های ۶ و ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی و انتخاب ناظران در شوراها و مجامع در دستور کار قرار دارد.

تعیین نمایندگان ناظر در شوراها و مجامع و تعیین اولویت‌های کمیسیون در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار کمیسیون‌های امور داخلی و شوراها و کمیسیون انرژی مجلس است.

در این هفته قرار است کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری موضوع تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون را بررسی کند. همچنین انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون اصل ۹۰، انتخاب برخی از اعضای کمیسیون برای عضویت در شوراها و هیات‌ها و گزارش سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور در مورد برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این هفته، برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون، انتخاب اعضای ناظر برای معرفی به صحن، تعیین روسای کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی و انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ را در دستور کار دارند.

انتخاب اعضای ناظر کمیسیون در شوراهای فرادستی و بررسی صلاحیت و برنامه‌های نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات نیز در دستور کار این هفته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است.

بررسی مشکلات پیش آمده برای بیماران دیالیزی و استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص آخرین وضعیت تب دِنگی و پشه آئدس در کشور در این هفته در

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی خواهد شد.

کمیسیون صنایع و معادن نیز تعیین ناظران در شوراها و مجامع و تعیین اولویت‌های کمیسیون را در دستور کار این هفته خود دارد.

همچنین قرار است در این هفته در کمیسیون کشاورزی ناظران در شوراها و مجامع تعیین شده و نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود.

متن کامل دستورکار کمیسیون‌های مجلس را اینجا ببینید.

نظر شما