شناسهٔ خبر: 67742310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو جامعه روحانیت شیراز:

نور امام حسین(ع)، عامل وحدت است

مرضیه جوانمردی فر

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امام حسین(ع) را نور و عامل نجات معرفی کرد و با تأکید بر ضرورت وحدت شیعیان در اربعین حسینی، گفت:  نور امام حسین(ع) عامل وحدت است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز، ۳۰ تیرماه در منبر ماه محرمی خود در شیراز در خصوص فضایل امام حسین(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بر اساس همین حدیث اهل بیت(ع)، خداوند در قرآن ذات خود و پیامبرش را نور معرفی کرده است.

وی با طرح این سئوال که خاصیت نور چیست، بیان کرد: قرآن و سخنان ائمه نور هستند. دل‌ها اگر امام حسینی شدند به آرامش می‌رسند چون نور و روشنایی آرامش را به همراه می‌آورد. معمولاً در ظلمت‌ها، اضطراب و در تاریکی هراس است. یکی از ویژگی‌های جهنم، ظلمت محض است و این تاریکی عذاب و یک نوع مجازات سخت است.

حدائق اظهار کرد: یاد، نام و ذکر امام حسین(ع) انسان را به آرامش می‌رساند همان طور که یاد خدا آرامش می‌آورد. نور موجب رشد و شکوفایی است و کسانی که با امام حسین(ع) انس دارند، پرورش پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر وحدت شیعیان در اربعین امام حسین(ع)، گفت: نور امام حسین(ع) عامل وحدت است همانطور که در اربعین امام حسین(ع) وحدت مسلمانان را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم مردم در خدمت کردن به یکدیگر سبقت می‌گیرند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: با امام حسین(ع) بودن فرهنگ امام حسینی می‌خواهد. یکی از آثار چراغ هدایت حسینی، ایجاد وحدت و همدلی است و یکی از آثار نور ایجاد رشد و شکوفایی است. یاد امام‌حسین(ع) انسان را نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در محرم همه زیر بیرق امام حسین(ع) با افتخار عزاداری می‌کنند، افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات است و اگر در این کشتی قرار بگیریم در دریای دنیا غرق نخواهیم شد، همچنین زیارت امیرالمومنین(ع) و زیارت سیدالشهدا(ع) سرمایه‌های گران قیمتی برای شیعیان هستند.

حدائق با اشاره به اینکه در برزخ حکومت سیدالشهدا(ع) برقرار است، تصریح کرد: کسی که با امام‌حسین(ع) و محبت او زندگی می‌کند در فراز و فرودهای دنیایی آسیب نخواهد دید.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز، پدران و مادران را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد:  مادرها اگر می‌خواهند فرزند حسینی تربیت کنند، باید فاطمی زندگی کنند و پدرها اگر می‌خواهند فرزند حسینی تربیت کنند علوی زندگی کنند.

انتهای پیام

نظر شما