شناسهٔ خبر: 67741920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پلمپ ۲۵ واحد صنفی غیرمجاز در جزیره قشم

با ورود دادستانی قشم به منظور ساماندهی و نظارت بر وضعیت فعالیت اتباع بیگانه، ۲۵ واحد صنفی که در اجاره اتباع غیرمجاز بود، پلمب شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم گفت: در راستای اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف بازار درگهان با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف، ۲۵ باب مغازه متخلف پلمپ شد.
امید مهدوی مجد افزود: در بررسی‌های میدانی مشخص شد تعدادی از واحد‌های مورد نظر، در اجاره اتباع خارجی غیرمجاز بوده و تعدادی دیگر از واحد‌ها از اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان متصدی برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه استفاده کرده‌اند.
وی گفت: قشموندان در صورت اجاره هرگونه واحد ملکی، صنفی و پروانه کسب به اتباع غیرمجاز برابر قانون باید پاسخگو باشند و مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
مهدوی مجد افزود: طبق قانون استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.
دادستان قشم گفت: شهروندان هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند.
وی افزود: مالکان به هیچ عنوان حق اجاره منازل خود را به اتباع غیرمجاز را ندارند و با مشاوران املاک متخلف برخورد قانونی می‌شود.
مجد گفت: جمهوری اسلامی براساس قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت خدمات عمومی ارایه می‌دهد، اما اتباع خارجی که به شکل غیر مجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

بیشتربخوانید: جریمه واحد‌های متخلف تعمیرگاهی در هرمزگان
دادستان قشم افزود: با افرادی که به منظور اسکان (کوتاه مدت و طولانی مدت) ملکی را به اتباع بیگانه غیر مجاز اجاره دهند یا حضور آنان را در جزیره تسهیل کنند، برخورد می‌شود و ضمن پلمب آن ملک پس از تشکیل پرونده به جرم معاونت در نگهداری اتباع خارجی غیر مجاز به دادسرا معرفی می‌شوند.

نظر شما