شناسهٔ خبر: 67741701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در برخی از مجامع و شوراها انتخاب شدند

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انتخاب نمایندگان این کمیسیون در برخی از مجامع و شوراهای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی درباره آخرین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که امروز شنبه( ۳۰ تیرماه) در مشهد مقدس برگزار شد به خبرنگاران گفت: در بخش نخست جلسه امروز، کارشناسان و مدیر دفتر سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از قانون برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در حوزه‌های سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این موارد شامل حوزه دیپلماسی اقتصادی، ساماندهی اتباع خارجی، بهینه سازی خدمت نظام وظیفه، حمایت از ایرانیان خارج از کشور، بهره مندی از دستاوردهای دفاعی کشور و تقویت پدافندغیرعامل، تقویت سازمان بسیج مستضعفین و امنیت سایبری بود که در گزارشی به آنها پرداخته شد.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در برخی از شوراها و مجامع انتخاب شدند، تصریح کرد: در هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سالار ولایت‌مدار نماینده مردم قزوین در مجلس و اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران انتخاب شدند.

رضایی ادامه داد: در دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، عباس گلرو نماینده سمنان، احمد عجم نماینده شاهرود، بهنام سعیدی نماینده جیرفت و سیدمحمودنبویان نماینده تهران انتخاب شدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران، محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار و یعقوب رضازاده نماینده سلماس به صحن مجلس معرفی شدند. همچنین با اجماع اعضای کمیسیون امنیت ملی، علی خضریان نماینده تهران به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی تاکید کرد: نمایندگان در جلسه امروز دیدگاه‌ها و نظرات خود را در حوزه تقنینی و نظارتی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دوره دوازدهم بیان کردند.

وی با اشاره به بخش دوم جلسه امروز کمیسیون که با حضور مهدی  صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ایشان گزارشی از حوزه کاری خود و اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه ارائه کردند و هدف کلی این برنامه‌ها را استقلال اقتصادی کشور، رفع نیازهای اقتصادی، ارز آوری و تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: حوزه‌های ترانزیت و حمل و نقل، صدور خدمات فنی و مهندسی، انتقال تکنولوژی، سوآپ گاز و برق، واردات و صادرات محصولات دانش بنیان از جمله مواردی است که در توسط معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ارائه شد.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین تسهیل مبادلات مالی و ارزی، توسعه زیرساخت‌ها برای حمل و نقل و تجارت از جمله محورهایی بود که ایشان به آن اشاره کردند و به برخی از مشکلات و چالش‌های سیاست خارجی را هم یادآور شدند.

نظر شما