شناسهٔ خبر: 67741644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

معرفی کشنده بایک x9

در تاریخ 19/03/1403 گروه خودروسازی بهمن در طب مراسمی از کشنده و کامیونت جدید خود رونمایی و به بازار عرضه کرد. کشنده بایک x9، یک کشنده 560 اسب بخاری می باشد. به ادعای مسئولان این شرکت، این کشنده پر قدرت ترین کشنده داخلی می باشد.

صاحب‌خبر -

در این مقاله از دیزل مارکت قصد داریم تا به معرفی و بررسی دقیق و کامل کشنده بایک x9 بپردازیم، تا انتها همراه ما باشید.

مشخصات کشنده جدید بایک

پیشرانه این کشنده یک موتور 13 لیتری است که قدرتی بالغ بر 560 اسب بخار را تولید می کند. قلب تپنده بایک از برند آمریکایی کامینز می باشد. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو eev+5 می باشد، این کشنده می تواند 2600 نیوتن متر در 1400-1000 تولید کند.

این پیشرانه مثل دیگر رقبای داخلی که از موتور های برند کامینز استفاده می کنند، دارای استاندارد آلایندگی یورو 5+eev است و از یک گیربکس اتوماتیک ساخت برند ZF از سری تراکسون با 12 دنده برای انتقال قدرت تولیدی این پیشرانه، استفاده می‌شود. این گیربکس از پیشرفته‌ترین ساخته‌های ZF است که قابلیت تعویض دنده با استفاده از داده‌های GPS را نیز دارد که البته اعلام نشده که نسخه ایرانی بایک X9 نیز از این قابلیت برخوردار هست یا نه. در حال حاضر بایک X9 با این پیشرانه، در کنار کشنده کامل P9 با قدرت 560 اسب بخار، به عنوان قوی‌ترین کشنده مونتاژی شناخته می‌شود.

سیتسم گیربکس و کلاچ

کشنده بایک X9 از گیربکس مدل 12TX2621 TD از برند برجسته ZF بهره‌می‌برد. این گیربکس با 12 دنده، عملکرد اتوماتیک و 5 مرحله هیدرولیکی، تجربه حمل‌ونقل را به یک سطح جدید از کنترل و کارایی ارتقا می‌دهد. همچنین، گیربکس کشنده BAIC، به ریتاردر مجهز است که امکان استفاده از ترمز کمکی هوشمند را به کاربر می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا در مسیرهای شیب‌دار و در مواقع نیاز به ترمز کمکی، کنترل بیشتری بر روی حمل‌ونقل خود داشته باشید.

کلاچ تک صفحه‌ای خشک با مکانیزم هیدروپنوماتیکی و فنر دیافراگمی در این کامیون، عملکرد سریع و پایدار را در هر لحظه از رانندگی فراهم می‌آورد. این کلاچ با دقت و قدرت، تغییر دنده را برای راننده بسیار راحت می‌سازد.

آپشن های کشنده بایک x9

در مراسم رونمایی از این کشنده، آپشن های آن اکثر حضار را شگفت زده کرد، آپشن هایی که تابحال در کشنده های داخلی نبوده.

این کشنده دارای ترمز برقی، استارت/استاپ برقی یا همان کیلس استارت است و دیگر خبری از روشن کردن خودرو با کلید نیست.

بایک دارای کروز کنترل از نوع تطبیقی و هوشمند است، به این معنی که در صورت مشاهده موانع سرعت خود را کم و زیاد می کند. می ‌تواند تا زمان کنار رفتن مانع، سرعت خود را با خودرو جلویی تطبیق دهد و بعد از آن، دوباره به سرعت تنظیم شده قبلی باز گردد که ایمنی بیشتر و راحتی رانندگی بالاتری خواهد داشت.

این کشنده دارای ترمز الکترونیکی، ترمز هوشمند اضطراری، دوربین 360 درجه، ترمز ضد قفل به همراه سیستم ضدلغزش و برنامه پایداری الکترونیکی، رادار خط‌خوان، کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایش و پایش باد تایرها، تاییده ADR برای حمل کالای خطرناک، محدودکننده سرعت، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های بزرگ جلو از نوع ال‌ای‌دی و مجهز به چراغ روز و حسگر نور، شارژر وایرلس، پورت شارژ 12 ولت، بوق دنده عقب و بوق شهر و جاده، مه‌شکن‌های عقب و جلو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با گرم‌کن به همراه قفل‌مرکزی درب‌ها، صندلی بادی راننده با گرم‌کن و سردکن، تهویه‌مطبوع خودکار، کولر درجا و بخاری درجا به همراه یخچال و مایکروفر، اهرم تنظیم گاز درجا و… نیز هست که البته بسیاری از این امکانات را می‌توان در دیگر کشنده‌های جدید چینی نیز دید.

رقبای این کشنده

در بازار از رقبای این کشنده می توان به کشنده های امپاور، فوتون و دیما اشاره کرد، در این مراسم رونمایی شرکت بهمن دیزل تقریبا سبد محصولات خود را تکمیل کرد، چرا که علاوه بر کشنده بایک کامیونت فورس نیز در این مراسم رونمایی شد.

کشنده تک محور بایک با سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی، به تکنولوژی مدرن دو مداره مستقل بادی مجهز شده است. این سیستم، حس ثبات و کنترل را در هر لحظه از رانندگی برای شما ایجاد می‌کند.

از جمله ویژگی‌های ایمنی این کامیون می‌توان به ترمز ضد قفل، کنترل الکترونیکی ترمز (EBS)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، سیستم ضدلغزش (ASR)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)، سیستم کروز کنترل تطبیقی ACC و کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) اشاره کرد؛ که این امکان را فراهم می‌سازند که کامیون بایک نه‌تنها در شرایط عادی بلکه در مواقع اضطراری نیز احساس امنیت و اطمینان را برای شما به ارمغان بیاورد.

سخن پایانی

در آخر شما می توان گفت کشنده بایک اگر مطابق گفته ها باشد می تواند تحولی در صنعت حمل و نقل داخلی باشد، چرا که صنعت حمل و نقل کشور به کشنده ها، کامیون ها و کامیونت های با کیفیت داخلی به شدت نیاز دارد.

نظر شما