شناسهٔ خبر: 67741516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوچرخه‌سواران آذربایجان‌غربی در مسابقات منطقه‌ای درخشیدند

مهاباد- ایرنا- مربی تیم دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی گفت: دوچرخه‌سواران استان در مسابقات منطقه ۳ رده سنی نوجوانان با کسب ۲ عنوان شامل نفرات اول و سوم به ترتیب در رشته های کوهستان و ۵۰۰ متر درخشیدند.

صاحب‌خبر -

عبدالوهاب محمدی توتونچی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان پسر منطقه ۳ کشور با حضور تیم های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کردستان و به میزبانی ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در رده سنی نوجوانان و در چهار ماده ۲ هزار متر، ۵۰۰ متر، کوهستان و دورامتیازی و با شرکت ۳۶ ورزشکار به مدت ۲ روز (۲۸ و ۲۹ تیر) در ارومیه برگزار شد.

مربی تیم دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسابقه ۵۰۰ متر، محسن مصطفی زاده از آذربایجان شرقی نفر اول شد و ایلیا داداشی نژاد از گیلان و ماهان صادقی از آذربایجان غربی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

محمدی توتونچی افزود: در مسابقات ۲ هزار متر، حسین سالم قلعه از آذربایجان شرقی مقام نخست و سپنتا یحیی پور و ابوالفضل ایزد پناه هر ۲ از گیلان به ترتیب مقام های دوم و سوم این ماده را کسب کردند.

وی اظهار کرد: در مسابقه دور امتیازی نیز امیر حسین سالم قلعه از آذربایجان شرقی در جایگاه نخست قرار گرفت و محسن مصطفی زاده از آذربایجان شرقی جایگاه دوم و ابوالفضل ایزد پناه از گیلان در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بخش کوهستان هم محمد حسین دلیری از آذربایجان غربی قهرمان شد و حسین حسنی از گیلان و علی نوین سالاری از آذربایجان شرقی به ترتیب مقام دوم و سوم این ماده را کسب کردند.

دوچرخه‌سواران آذربایجان‌غربی در مسابقات منطقه‌ای خوش درخشیدند

مربی تیم دوچرخه‌سواری آذربایجان‌غربی گفت: نفرات اول و دوم هر ماده این دور از مسابقات به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: « هیوا تیره» دوچرخه سوار مهابادی نیز که به عنوان ورزشکار آزاد در ماده ۵۰۰ متر و در این دور مسابقات دوچرخه سواری شرکت کرده بود و با درخشش در این مسابقات از سوی مربیان به اردوی تیم دعوت شد.

وی اضافه کرد: این ورزشکار توانست در این دور از مسابقات، رکورد قابل قبول برای ورود به اردوی تیم ملی را کسب کند و به اردوی تیم و مسابقات انتخابی تیم ملی که در داخل سالن و به میزبانی رشت برگزار می شود، دعوت شد.

به گزارش ایرنا، دوچرخه‌سواری کوهستان (به انگلیسی: Mountain biking) از رشته‌های ورزش دوچرخه‌سواری است، این ورزش با استفاده از دوچرخه در جاده‌های کوهستانی و زمین‌های ناهموار انجام می‌شود.

این ورزش با رشته‌هایی همانند کراس کانتری، کراس کانتری ماراتن، دانهیل، فور کراس، پریدن از خاک، مسابقات تعقیبی برگزار می‌شود دوچرخه‌سواری کوهستان از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی به صورت مدرن انجام می‌شود و از سال ۱۹۹۶ در بازی‌های المپیک رسماً برگزار شده‌است.

نظر شما