شناسهٔ خبر: 67741285 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پخش رویداد‌های هنری و گفتگو با هنرمندان در «بوم»

مجله هنری «بوم» که سه شنبه هر هفته از شبکه دو پخش می‌شود، روایتگر رویداد‌های دنیای هنر در قاب تلویزیون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  حامد مهربانی مجری برنامه مجله هنری «بوم» با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع این برنامه گفت: در برنامه مجله هنری «بوم» به همه هنر‌هایی که در کشورمان است مثل موسیقی، سینما، هنر‌های تجسمی و تئاتر پرداخته می شود و این برنامه سعی می کند مخاطب را به اثر هنری نزدیک کند.

وی درباره تفاوت این برنامه با برنامه «بی چارچوب» و سایر برنامه ها گفت: یک فرق خیلی جدی که برنامه «بوم» با سایر برنامه‌ها دارد این است که برنامه «بوم» سعی می‌کند از استودیو به بیرون استودیو برود و به مکان الهام بخش هنری نزدیک شود و یک تصویر هنرمندانه در شان هنر و هنرمند نشان دهد.

وی درباره انتخاب موضوعات برنامه گفت: این برنامه سراغ آثار هنری می رود که یا تازه خلق شده باشد یا یک مناسبتی و بهانه‌ای باشد که سراغ آن اثر برود. برنامه «بوم» همچنین سراغ هنرمندانی می رود که مدت‌ها آز آنها خبری نیست و یا هنرمندانی بزرگی که کلیشه‌ای با آنها برخورد شده است.

وی گفت: ما در این برنامه سراغ رویداد‌های هنری روز می‌رویم ولی جنبه خبری ندارد، سعی می‌کنیم نگاه تحلیلی داشته باشیم و تصویر زیبایی از آن اثر هنری نمایش بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه این برنامه به هنرمندان شهرستانی توجه می‌کند گفت: سعی کردیم با این فضای مرکز زدگی مقابله بکنیم و سراغ هنرمندان شهرستانی هم برویم. همچنین این نگاه داریم که شاید کسی دسترسی نداشته باشد به آن اثر هنری و از طریق این برنامه به آن اثر هنری نزدیکتر می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بیشتر مخاطب‌ها طالب پرداختن به کدام هنر‌ها هستند گفت: ما چون در شبکه دو برنامه را پخش می‌کنیم، مخاطب ما خانواده است، شبکه دو شبکه زندگی است و ما سعی می‌کنیم که تمام اعضای خانواده را در نظر بگیریم. ما در این برنامه همزمان داریم تلاش می‌کنیم که سواد و ذائقه هنری مخاطبان را هم بالا ببریم.

<div id="video-display-embed-code_11334389"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4287289/11334389?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما