شناسهٔ خبر: 67741275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز طرح نهضت سلامت‌آموزی در استان اردبیل

ابراهیم‌ عزیززاده

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت‌ها و آسیب‌ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و هدف این رویداد حمایت از زیست‌بوم خانواده است.

صاحب‌خبر -

افسانه جهانی ۳۰ تیر در آیین افتتاحیه طرح نهضت سلامت‌آموزی با اشاره به اینکه اردبیل پنجمین استان در آغاز این طرح است، بیان کرد: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت‌ها و آسیب‌ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و هدف این رویداد حمایت از زیست‌بوم خانواده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به‌عنوان پنجمین استان کشور طرح نهضت سلامت‌آموزی را آغاز کرد، افزود: مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده، از کارگروه‌های این رویداد هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای سلامت همه‌جانبه خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه سلامت جسم و روان آن‌ها با استفاده از دانش نوین طب سنتی ایرانی اسلامی و با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های مردمی سازمان‌دهی‌شده توسط بنیاد خاتم‌الاوصیا، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش‌وپرورش و طب سنتی استان از جمله اهداف اجرای طرح است.

جهانی تصریح کرد: سلامت و فرهنگ صحیح تغذیه و اصلاح سبک زندگی می‌تواند باعث افزایش ضریب هوشی، کاهش استرس و کاهش ناباروری باشد که این امور با همیاری کودکان و فرزندان در خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل، جبهه فرهنگی خاتم‌الاوصیا، اداره‌کل آموزش‌وپرورش و اداره طب سنتی استان امضا شد.

انتهای پیام

نظر شما