شناسهٔ خبر: 67740917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی استان و میراث فرهنگی اصفهان

صاحب‌خبر -
تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی- اجرایی میان جهاددانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حوزه‌های مختلف پژوهش و تحقیقات، آموزش و فرهنگی در ۱۱ بند به امضا رسید.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، به منظور ارتقای سطح همکاری با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی واحد اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و همچنین ایجاد فضایی برای گفتگو و تبادل اندیشه و همکاری‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، فرهنگی، سلامت (تشخیص و …) و تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان میان جهاددانشگاهی جلسه‌ای در اداره کل میراث فرهنگی با حضور روسای این دو سازمان و جمعی از معاونان و کارشناسان این اداره کل و جهاددانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

دکتر امیر کرم‌زاده، رئیس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، با ابراز خرسندی از سابقه همکاری پژوهشی با جهاددانشگاهی واحد اصفهان به‌ویژه در تدوین بازنگری طرح جامع گردشگری استان، خواستار همکاری بیشتر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این سازمان به عنوان نهادی دانشگاهی-اجرایی شد.

 وی تاکید کرد: با تصویب این طرح در شورای توسعه برنامه‌ریزی، نقشه راه گردشگری استان مشخص شده و مصوبات این طرح به عنوان اولویت و تکلیف قانونی در دستور کار تمام نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

دکتر زاهد شفیعی، رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان نیز در این نشست با معرفی ظرفیت‌‎ بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف همچون معاونت آموزش و کارآفرینی، معاونت پژوهشی با سابقه پژوهش در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی، مرکز افکارسنجی (ایسپا) جهاددانشگاهی اصفهان، دو خبرگزاری مطرح ایسنا و ایکنا، واحد انتشارات با سابقه طولانی در زمینه نشر و مرکز تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان (ستفا)، خاطرنشان کرد: این واحد می‌تواند با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشد.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه علمی و اجرایی به امضای طرفین رسید. مطابق با مفاد این تفاهم‌نامه قرار است جهاددانشگاهی اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در زمینه‌های متنوعی ازجمله موارد زیر همکاری داشته باشند:

– برگزاری و طراحی دوره‌های آموزشی مشترک

– تعریف و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک ماموریت‌گرا و مبتنی بر نیاز بازار

– انجام فاز عملیاتی طرح جامع گردشگری استان اصفهان

– تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان

– همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی مشترک داخلی و بین‌المللی

– همکاری در تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی-تخصصی و تبادل آنها

– همکاری برای تولید محتوای فاخر متنی و چند رسانه‌ای مشترک در کلاس بین‌المللی در قالب‌ روش‌های جدید

– تبادل اطلاعات و ایجاد جریان دانایی با استفاده از بستر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، روزنامه بازارکار

– همکاری در راه‌اندازی پارک صنایع خلاق، صنایع فرهنگی و …

– ایجاد زمینه تعامل دوجانبه در راستای تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و محصولات و خدمات فناورانه

– مشارکت در تشکیل کمیته‌‌ها و شوراهای تخصصی و مشورتی، میزهای تخصصی

– ارائه خدمات مشاوره‌ علمی و تخصصی در قالب اندیشکده‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما