شناسهٔ خبر: 67740901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران: زاکانی روزی که شهردار شد ۳ مخالف داشت الان حداقل ۱۰ تا - مردم سالاری آنلاين

زاکانی روزی که از صحن شورا رای گرفت و شهردار تهران شد ۱۸ رای داشت. حالا از ۲۱ نفر بنده، امانی و جعفری تشکری از همان ابتدا زاکانی را مناسب پست شهرداری نمی‌دانستیم. اما در هر صورت ۱۸ رای داشت. با وجود این، اما ما نیز گفتیم حالا که شما رای آوردی و شهردار هستی، تمام توان‌مان را برای مساعدت شما به‌کار می‌گیریم، ولی از همان ابتدا او شروع به مرزگذاری میان افرادی کرد که به او رای داده‌اند و افرادی که به او رای نداده‌اند.

صاحب‌خبر -

از منتقدان جدی عملکرد زاکانی در شورای شهر تهران، علی‌اصغر قائمی است. او در تشریح ماجرای پیش‌آمده در جریان شورا به نطق نرجس سلیمانی اشاره می‌کند و می‌گوید: «آقامیری یکی از اعضای شورا به سخنان سلیمانی معترض شد و از عبارت ناشایستی استفاده کرد. دوستان ما نسبت به اعتراض واردشده از سوی آقای آقامیری معترض بودند که اساساً حق آزادی رأی اعضای شورا باید حفظ شود و نباید دچار خودسانسوری شوند یا از بیان مطالب پرهیز کنند یا بترسند یا فضا را به شکلی مهندسی کنند که افراد حرفشان را بیان نکنند.»

 
به گزارش فرهیختگان، قائمی می‌گوید: «واقعیت این است قول‌هایی که آقای زاکانی تا به الان برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل داده‌اند، تقریبا در حد قطره‌چکانی محقق شده، یعنی اگر گفته برقی‌سازی شبکه حمل‌ونقل را انجام داده‌ایم، یک روز صحبت از ۱۵ هزار تاکسی، یک روز صحبت از ۲۰ هزار تاکسی و یک بار صحبت از ۳۵ هزار تاکسی برقی مطرح شده. اکنون سخن از ۵۰ هزار تاکسی مطرح شده و ما هم انتظار نداریم یکباره این تعداد تامین شود. اما قول‌هایی در سال‌های قبل داده شد که هیچ‌کدام محقق نشد. اکنون به ۱۴۰۳ رسیدیم و گفته می‌شود قرار است ۵۰ هزار تاکسی برقی به تاکسیرانی اضافه شود و از سمتی هم هیچ حرفی درباره اتوبوس‌ها زده نمی‌شود، بنابراین این تذکرات حق اعضای شوراست.»
 

قائمی عنوان می‌کند: «وقتی شما در صحن شورا قول می‌دهی، نه یکبار و نه دو بار، بلکه چندین بار و در برنامه چهارساله شهرداری درنظر گرفته می‌شود و در بودجه سنواتی اختیارات کافی به شهردار تهران داده می‌شود و اعتبارات پیش‌بینی می‌شود، ولی هیچ کدام عملی نمی‌شود طبیعتا ما به‌عنوان نماینده مردم وظیفه داریم که تذکر دهیم، یعنی نه‌تن‌ها حق داریم، بلکه وظیفه داریم تذکر دهیم و عملا سکوت در اینجا جایز نیست.

 
حالا عده‌ای از دوستان طرفداران پروپاقرص زاکانی هستند و هیچ انتقادی را برنمی‌تابند و طبیعی است که چنین مسائلی را ایجاد کنند. در حوزه نظافت شهر هم باید گفت متاسفانه شرایط به‌شدت بد شده است. من خودم بار‌ها در محله‌های مختلف تهران، انباشت زباله در کف خیابان‌ها را دیدم. این نشان می‌دهد پیمانکاران مرتبط، ناکافی هستند یا ناکارآمد. پیش از این شهر تهران این‌گونه نبود و از شهر‌های پاکیزه جهان مطرح بود. اکنون شرایط به شکل دیگری شده است.»

زاکانی میان افراد منتقد و همراه از همان ابتدا مرزبندی قائل شد

قائمی در پاسخ به ادعای مطرح‌شده از سوی نادعلی، مبنی‌بر اینکه برخی اعضا از همان ابتدا سرناسازگاری داشتند نیز می‌گوید: «اصلا این‌گونه نیست. زاکانی روزی که از صحن شورا رای گرفت و شهردار تهران شد ۱۸ رای داشت. حالا از ۲۱ نفر بنده، امانی و جعفری تشکری از همان ابتدا زاکانی را مناسب پست شهرداری نمی‌دانستیم. اما در هر صورت ۱۸ رای داشت.
 
با وجود این، اما ما نیز گفتیم حالا که شما رای آوردی و شهردار هستی، تمام توان‌مان را برای مساعدت شما به‌کار می‌گیریم، ولی از همان ابتدا او شروع به مرزگذاری میان افرادی کرد که به او رای داده‌اند و افرادی که به او رای نداده‌اند. بعد هم این شکاف را بیشتر کرد. چرا این سه منتقد تبدیل به ۱۰ نفر شدند. تازه برخی از دوستان هستند که از بیان موضع‌شان پرهیز می‌کنند و من مطمئنم افرادی که اکنون با زاکانی هم‌راستا نیستند بیش از ۱۰ نفر هستند، بنابراین خود رفتار زاکانی باعث شده فضا به این سمت سوق پیدا کند.»
 

برچسب‌ها:

نظر شما