شناسهٔ خبر: 67740649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجتماع ۱۰۰هزار نفری خانوادگی حجاب در ورزشگاه آزادی+ فیلم

تهران- ایرنا- مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» گفت: اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب عصر پنجشنبه - ۴ مرداد- در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، بهاره جنگروی روز -شنبه ۳۰ تیر- در نشست خبری اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب، گفت: بزرگترین همخوانی سرود حجاب با حضور دو هزار نوجوان در این مراسم اجرا می‌شود و ۳۱۳ دختر کم‌حجاب به دست مادران شهدا چادری می‌شوند.

وی از حضور جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این گردهمایی خبر داد و گفت: از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و رئیس‌جمهوری منتخب هم دعوت می‌کنیم تا با دختران خود در این مراسم حضور پیدا کنند.

جنگروی با اشاره به روند شکل‌گیری مجموعه دختران انقلاب گفت: این مجموعه مردمی از هشت سال پیش برای اجرای صحیح فریضه امر به معروف شکل گرفت و ضمن مطالعات و پژوهش های دانشجویی برنامه های فرهنگی اجرا کرده ایم.

وی با اشاره به استقبال دختران و زنان از اجتماع دختران انقلاب در میدان شهدا گفت: دشمن متوجه شد که فضای مجازی از دختران انقلاب پر شده و دختران خیابان انقلاب کم کم به انزوا رفت. 

این فعال فرهنگی تاکید کرد: دشمن تصور کرده که دختران در جبهه آنان قرار دارند درحالی که دل های دختران ما برای امام حسین و حضرت زهرا می تپد و نیاز به یک دستگیری دارد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود دختران نمی دانند پشت مساله کشف حجاب چیست در حالی که می توان با باز کردن گره های ذهنی دختران می بینیم که برخی دختران چادر حضرت زهرا (س) را به عنوان حجاب برتر انتخاب می کند. 

شلیک ۳۱۳ موشک به سوی تل آویو

وی چادری شدن این دختران را به موشک تشبیه کرد و گفت: قرار است ۳۱۳ موشک به قلب تل آویو اصابت کند. در یک سال اخیر دشمن و ضد انقلاب هجمه های بسیاری به جریان دختران انقلاب وارد کردند. ۹۰درصد کسانی که فیلم های دختران انقلاب را تایید (لایک) می کنند جزو دخترانی هستند که در عرف عموم به آن ها دختران کم حجاب می گویند. 

مسئول مجموعه مردمی «دختران انقلاب» ادامه داد: انگیزه دادن به دختران و جذب دختران کم‌حجاب که در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی اشک می‌ریزند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا می کنند یکی از برنامه‌های این مجموعه است.

جنگروی افزود: برگزاری هیات‌ها و پاتوق‌های مردمی در مناسبت‌های دینی مثل ماه محرم و ایام فاطمیه در میدان‌های شهر باعث شده تا به حجاب و حتی چادر گرایش پیدا کنند.

وی با اشاره به نابرابری حقوق زنان در کشورهای مدعی حقوق بشر و حقوق زنان گفت: دولت فرانسه قانونی را تصویب کرده که اگر یک خانم با مانتوی عبایی یا روسری در اجتماع حاضر شود، باید جریمه پرداخت کند. چرا چندین هزار دانشجوی دختر آمریکایی به خاطر این که از مظلومیت مردم فلسطین و زنان و کودکان غزه دفاع می کنند جای آن ها در زندان باشد و امروز مجامع جهانی باید جوابگو باشند. 

جنگروی درباره حاشیه اخیر در مراسم روز عزاداری روز عاشورا در کرج گفت: آن خانمی که با بدترین شرایط در دسته عزاداری حسینی، زنجیرزنی می کند، فرهنگ عاشورا و سبک زندگی حضرت زینب را تحریف می کند. ما از مسئولان می خواهیم که با هنجارشکنان برخورد کنند. چون چنین کسی که اینگونه هنجارشکنی می کند، متوجه کار فرهنگی نمی شود که بخواهیم کار فرهنگی کنیم و لذا نیاز به قانون دارد. یعنی همانگونه که قانون و مجریان قانون در مقابل جرم هایی مثل دزدی برخورد می کنند، در این زمینه نیز که یک هنجارشکنی است باید برخورد لازم را داشته باشند.  

در این نشست خبری پروانه کارور خواهر شهید محمدرضا کارور، فاطمه کامران، خواهر شهید محمد کامران مدافع حرم، لیلا سادات موسوی، دختر سردار شهید سیدرضی موسوی و زهرا سادات جلادتی، خواهر شهید سیدمهدی جلالتی درباره جایگاه شهدا سخن گفته و به بیان خاطراتی پرداختند.

نظر شما